فیلتر محصولات
قیمت
تومان تومان
سایز توپ
برند
بیشتر... کمتر
کیفیت
امکان خرید حضوری
فیلتر

توپ فوتبال

توپ فوتبال

فوتبال محبوب‌ترین ورزش در جهان است، و با چنین طرف‌داران زیادی، جای تعجب نیست که تعداد زیادی توپ فوتبال مختلف برای بازیکنان در همه سطوح وجود داشته باشد. این مقاله در مورد توپ فوتبال و برخی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین توپ‌های فوتبال در بازار امروز است. در این مقاله نگاهی جامع به توپ‌های فوتبال، از جمله مواردی که هنگام خرید یک توپ باید به آن توجه کنید و انواع مختلف توپ فوتبال می‌اندازیم. همچنین بهترین توپ‌های فوتبال حال حاضر در بازار را انتخاب می‌کنیم.

توپ فوتبال

بهترین توپ فوتبال 

یافتن بهترین توپ فوتبال ممکن است کار سخت و دلهره‌آوری باشد، هنگام انتخاب توپ فوتبال باید به چند نکته مانند اندازه، جنس و قیمت آن توجه کرد. مهم‌ترین عامل در انتخاب یک توپ فوتبال مناسب بدون شک اندازه مناسب است. شما باید مطمئن شوید که توپی که می‌خواهید بخرید آن‌قدر بزرگ است که بتوانید به‌راحتی به آن ضربه بزنید، اما به یاد داشته باشید که نباید آن‌قدر بزرگ باشد که کنترل آن دشوار گردد. از سوی دیگر انتخاب درست جنس توپ فوتبال نیز مهم است. برخی از توپ‌های فوتبال از چرم و برخی دیگر از مواد مصنوعی ساخته شده‌اند. در گام آخر قیمت توپ را بررسی کنید، به یاد داشته باشید که بهترین توپ‌های فوتبال همیشه گران‌ترین توپ‌ها نیستند. در واقع، بسیاری از گزینه‌های عالی باقیمت‌های بسیار مناسب در دسترس شما هستند. با کمی تحقیق، می‌توانید بهترین توپ فوتبال را متناسب با بودجه و نیاز خود پیدا کنید.

4 دسته ی اصلی توپ فوتبال

توپ های فوتبال در مجموع به 4 دسته ی کلی تقسیم بندی می شود که هر کدام از آن ها برای شرایط خاصی مورد استفاده قرار می گیرند.

  • توپ مسابقات رسمی

  • توپ مسابقات معمولی

  • توپ تمرین

  • توپ های تمرین تکنیکی

همانطور که اشاره کردیم هرکدام از این توپ ها کاربرد خاص خودشان را دارند برای مثال توپ مسابقات رسمی که توپ های فوق العاده با کیفیتی هستند برای مسابقات بسیار مهم مانند مسابقات جام جهانی و یا لیگ های خاص مورد استفاده قرار می گیردند. در اکثر اوقات برند های بزرگی نظیر آدیداس، مولتن، آل اشپرت و ... مسئولیت تولید این توپ هارا بر عهده می گیرند.

مدل توپ دیگری که به آن اشاره کردیم توپ های مخصوص مسابقات سطح پایین تر مانند مسابقات لیگ های معمولی تر و بازی های دوستانه است. این مدل توپ های نیز کیفیت بسیار بالایی دارند. توپ های تمرین فوتبال هم همانطور که از اسمشان مشخص است مخصوص تمرین مورد استفاده قرار می گیرند. توپ های تکنیکی هم بیشتر برای انجام حرکات نمایشی و تکنیکال مورد استفاده قرار می گیرند.

بهترین توپ فوتبال

توپ فوتبال اورجینال

مهم نیست در چه سطحی بازی می‌کنید، داشتن یک توپ فوتبال که دارای کیفیت بالایی باشد برای بازیکنان آماتور و یا حرفه‌ای مهم است. طیف وسیعی از توپ‌های فوتبال از جمله توپ ‌های ارزان‌قیمت و سبک گرفته تا توپ‌های حرفه‌ای برای مسابقه‌های برتر در بازار وجود دارد. با وجود تنوع توپ‌های بسیار زیاد برای خریدن، ممکن است انتخاب و خرید توپ مناسب تاحدوی مشکل به نظر برسد.

انواع مختلف توپ فوتبال برای انتخاب و خرید وجود دارد، اما کدام یک مناسب نیاز شما است؟ در واقع می‌توان گفت که همه چیز به قیمت، رنگ و طرح توپ بستگی دارد.  وقتی صحبت از قیمت به میان می‌آید، طیف گسترده‌ای از توپ‌های فوتبال در قیمت‌های مختلف را می‌توانید مشاهده کنید. اگر بودجه کمی دارید، می‌توانید یک توپ عالی با قیمت کمتر از 20 دلار پیدا کنید. بااین‌حال، اگر به دنبال یک توپ حرفه‌ای هستید، باید انتظار داشته باشید که نزدیک به 100 دلار برای آن بپردازید.  در مورد رنگ‌ها نیز گزینه‌های زیادی برای انتخاب وجود دارد. محبوب‌ترین رنگ‌ها سفید، مشکی و قرمز هستند، اما انتخاب‌های دیگری از جمله صورتی، آبی و سبز نیز وجود دارد. آخرین گزینه طراحی توپ فوتبال است.

 دو نوع اصلی توپ فوتبال وجود دارد:

 پانل‌های سنتی و توپ‌های پنج‌ضلعی که مدرن‌تر هستند. توپ فوتبال با طراحی پانل سنتی محبوب‌ترین گزینه برای انتخاب است؛ زیرا کنترل بهتر و همچنین ضربه‌زدن راحت‌تر را به بازیکنان ارائه می‌دهد. بااین‌حال، توپ‌های پنج‌ضلعی شکل در سال‌های اخیر به طور فزاینده‌ای محبوب شده‌اند؛ زیرا آیرودینامیک بهتری ارائه می‌دهند.

توپ فوتبال اورجینال

نحوه انتخاب توپ فوتبال اصل

انتخاب یک توپ فوتبال اصل کار ساده‌ای به نظر می‌رسد تا زمانی که بسیاری از گزینه‌های موجود را ببینید و بررسی کنید. برای خرید یک توپ فوتبال که دارای مواد، اندازه‌ها و انواع مختلف است، ممکن است گیچ کننده و  دلهره‌آور باشد. اما نترسید، ما تمام ویژگی‌های کلیدی را که باید هنگام انتخاب توپ فوتبال اصل در نظر داشته باشید، تجزیه کرده‌ایم. رایج‌ترین توپ‌های فوتبالی که با آنها روبرو می‌شوید، توپ‌های مسابقه و توپ‌های تمرینی هستند. توپ‌های که در میادین رسمی مسابقات استفاده می‌شوند باید از استانداردهای جهانی اندازه، وزن و شکل پیروی کنند. توپ‌های تمرینی برای تمرین و استفاده تفریحی در محیط‌های مختلف طراحی شده‌اند. آنها همچنین دوام بیشتری دارند؛ زیرا به طور خاص برای استفاده طولانی‌مدت ساخته شده‌اند. در ادامه ویژگی‌های یک توپ فوتبال اصل را بیان می‌کنیم. 

نحوه انتخاب توپ فوتبال اصل

1. جنس مواد بکار رفته در ساخت توپ فوتبال

توپ‌های فوتبال از دو قسمت اصلی تشکیل شده‌اند: روکش و هسته داخلی. روکش توپ آن چیزی است که بیرون توپ و پانل‌های آن را می‌پوشاند، درحالی‌که هسته داخلی محفظه‌ای در داخل توپ است که هوا را نگه می‌دارد. هرکدام را می‌توان از چندین ماده مختلف ساخت. پانل‌ها تکه‌های به شکل هشت ضلعی هستند که در قسمت بیرونی توپ‌های فوتبال دیده می‌شوند. توپ‌های رسمی مورد تأیید فیفا شامل 32 پنل هستند، اما برخی از توپ‌های فوتبال دیگر شامل 26 و 18 پنل است. روکش‌ها از (پلی‌وینیل کربنات) یا (پلی‌اورتان) یا ترکیبی از هر دو  PVC/PU و یا چرم مصنوعی ساخته شده‌اند. توپ‌های ساخته شد از پی‌وی‌سی معمولاً ارزان‌تر هستند و از بیرون سخت‌تر و بسیار بادوام است. توپ‌های ساخته شده از پلی‌اورتان معمولاً از نظر کیفیت بالاتر، نرم‌تر و واکنش‌پذیرتر از توپ‌های PVC است. توپ‌های چرم مصنوعی نیز برای بالاترین سطح بازی یا مسابقات حرفه‌ای طراحی شده‌اند، زیرا کنترل بیشتری از توپ را به بازیکنان ارائه می‌دهند. توپ‌های ساخته شده از چرم دارای نوعی پوشش براق هستند تا به کاهش آسیب‌ها و خراش کمک کند.  هسته داخلی از لاتکس یا بوتیل ساخته شده است. هسته داخلی از جنس لاتکس، نرم‌تر است و بسیاری از بازیکنان حرفه‌ای آن را ترجیح می‌دهند. هسته داخلی از جنس بوتیل، دارای احتباس هوای بسیار بیشتری هست و باید کمتر از توپ‌های دارای هسته داخلی لاتکس باد شوند.

2.  اندازه توپ هابی فوتبال

توپ‌های فوتبال در چهار سایز مختلف وجود دارند. باید بدانید که اندازه مناسب برای شما معمولاً به سن شما بستگی دارد. اما ممکن است اندازة توپ فوتبال از لیگی به لیگ دیگر متفاوت باشد، بنابراین بهتر است قبل از خرید با یک مربی در مورد محدودیت‌های اندازه توپ مشورت کنید.

  •         توپ‌های فوتبال سایز 1 که به‌عنوان توپ‌های مینی فوتبال یا توپ‌های مهارتی نیز شناخته می‌شوند، برای بهبود حرکت پا یا فقط برای سرگرمی استفاده می‌شوند.
  •         توپ‌های فوتبال سایز 3 کوچک‌ترین نوع توپ رسمی هستند و در هنگام بازی برای کودکان زیر 8 سال استفاده می‌شود.
  •         توپ‌های فوتبال سایز 4 در هنگام بازی برای کودکان 8 تا ۱۲ساله استفاده می‌شود.
  •         توپ‌های فوتبال سایز 5 بزرگ‌ترین توپ رسمی و استاندارد برای همه بازیکنان بالای 12 سال است.

3. سایر تغییرات

درحالی‌که اکثر لیگ‌های فوتبال بزرگسالان از یک توپ رسمی با 32 پانل سایز 5 استفاده می‌کنند، انواع دیگری از توپ‌های فوتبال وجود دارد که ممکن است در هنگام خرید با آنها روبرو شوید.

  •         توپ فوتبال چمن مصنوعی برای مقاومت در برابر سایش بیشتر در زمین‌های چمن مصنوعی که سطح بازی خشن‌تری دارند، ساخته شده‌اند.
  •         توپ‌ فوتبال راگبی اغلب دارای اندازه 5 است، اما به‌گونه‌ای ساخته می‌شوند که برای سطوح سخت‌تر و یا زمین‌ها چمن‌ یک زمین فوتبال سرپوشیده برگشت کمتری داشته باشند.
  •         توپ فوتبال ساحلی دارای اندازه 5 است، اما سبک‌تر از توپ‌های رسمی فوتبال چمن هستند و معمولاً نرم‌تر هستند تا راحتی بیشتری را برای پاهای برهنه ایجاد کنند. آن‌ها معمولاً رنگ‌های روشن دارند تا در زمین‌های ساحلی شنی راحت‌تر دیده شوند و اغلب در صورت پرتاب شدن به اقیانوس در برابر آب نیز مقاوم هستند.
  •         توپ فوتسال سایز 4 است، اما وزن آنها معمولاً به‌اندازه یک توپ سایز 5 است. آنها معمولاً با جهش کمتر ساخته می‌شوند زیرا بازی روی سطح سخت در داخل سالن انجام می‌شود. توپ فوتسال گاهی اوقات دارای روکش نمدی یا جیر است که به تثبیت توپ در زمین‌بازی لغزنده کمک می‌کند.

راهنمای خرید توپ فوتبال

خرید توپ فوتبال از یک فروشگاه حضوری یا فروشگاه اینترنتی معتبر نیاز مند دانستن یکسری نکات است. برای مثال شما برای خرید توپ فوتبال باید بدانید کی خواهید از توپ در چمن مصنوعی استفاده کنید یا چمن طبیعی، قصد دارید سایز توپ چند باشد و ... نکاتی از این دست.

شما همه ی این نکات و مطالب را می توانید با مطالعه ی یک مقاله ی جامع در رابطه با خرید توپ مطالعه کنید. این مطلب دقیقا همان چیزی است که قبل از خرید باید مطالعه کنید.

نتخاب توپ فوتبال بر اساس جنس زمین

همانطور که میدانید توپ های مختلفی برای زمین چمن های مختلق طراحی شده است برای مثال یک مدل توپ مناسب زمین چمن طبیعی است در صورتی که مدل دیگر برای زمین چمن مصنوعی طراحی شده است.

انتخاب سایز توپ فوتبال

سایز توپ فوتبال معمولا بر اساس سن افرادی که از توپ استفاده می کنند انتخاب می شود. زیرا هر چه سایز توپ بزرگتر می شود وزن و ابعاد آن نیز بیشتر می شود و آن توپ ممکن است برای کودکان مناسب نباشد. اگر شما نیز جزو بزرگسالان هستید و سن بالای 12 سال دارید توپ سایز 5 که بزرگترین سایز توپ در بین توپ های فوتبال می باشد برای شما توصیه می شود.

برای کودکانی که میانگین 8 تا 12 سال سن دارند توپ فوتبال سایز چهار توصیه می شود. و برای کودکانی که زیر 7 سال سن دارند توپ سایز 3 مناسب است.

سایز یک و دو توپ فوتبال نیز بسیار کوچک است و نمی توان از آن برای فوتبال بازی کردن استفاده کرد و بیشتر جنبه ی استفاده برای حرکات نمایشی دارد.

قیمت توپ فوتبال

همانطور که می دانید در روزگار امروز هر محصولی یک نوع اورجینال و یک نوع های کپی دارد که تفاوت کیفیتی نسبتا بالایی دارند. اگر شما نیز می خواهید به صورت حرفه ای فوتبال بازی کنید پیشنهاد می شود که حتما از توپ های فوتبال اورجینال و با کیفیت استفاده کنید. زیرا توپی با کیفیت پایین تر از کیفیت بازی هم کم می کند.

شما اگر قصد خرید توپ ارزان دارید از 40 هزار تومان توپ موجود است تا 60 هزار تومان اما اگر واقعا می خواهید برای ورزشتان ارزش قائل شوید پیش نهاد می کنیم از توپ های باکیفیت بالاتر استفاده کنید. شما با اندکی هزینه بیشتر می توانید توپ های فوتبال بسیار عالی و با کیفیتی تهیه کنید.

تشخیص کیفیت توپ فوتبال

یکی از بهترین روش هایی که می توانید برای تشخیص کیفیت توپ از آن بهره بگیرید نحوه ی دوخته شدن قسمت های مختلف توپ به یکدیگر است. در توپ های با کیفیت هیچ اثری از جای دوخت یا بیرون زدگی قسمتی از توپ دیده نمی شود.

توپ های دوخته شده کیفیت بسیار بالاتری از توپ های چسب شده دارند و مقاومت بالاتری دارند. اگر مشاهده کردیدید که توپی برای اتصال تیکه هایش از چسب استفاده کرده است بدانید کیفیت بالایی ندارد.

تکه های توپ نیز در نحوه ی بازی شما بسیار تاثیر گذار است توپ هایی که از 8 تا 33 تکه دارند توپ هایی استاندار هستند.

نکات جالب در رابطه با تیکه های توپ

  • هرچه تکه های توپ کمتر باشد توپ سریع تر حرکت می کند.
  • تکه های بیشتر در توپ تاثیر زیادی بر روی کنترل توپ فوتبال دارد
  • سعی کنید از توپ هایی استفاده کنید که به صورت میانگین حدود 18 تکه داشته باشند تا هم کنترل خوبی را به شما بدهند و هم سرعت حرکت بالایی داشته باشند.

اهمیت وزن توپ فوتبال

یکی از مهم ترین نکات در خرید توپ فوتبال توجه به وزن آن است. توپی که بسیار سفت است مطمنا کیفیت پایینی دارد و روی بازی شما تاثیر بسیار بدی می گذارد. توپ های سفت معمولا بسیار خشک هستند.

خرید توپ فوتبال

در مجموع اگر شما نیز قصد خرید توپ فوتبال را دارید پیشنهاد می کنیم که از توپ های فوتبال با کیفیتی که فروشگاه اینترنتی چارسونت برای شما عزیزان تدارک دیده است دیدن کنید و با بررسی قیمت و مشاهده ی تصاویر یک خرید استثنایی را تجربه کنید.

آخرین بروزرسانی : 07مهر1401 - شماره 14010010

ادامه مطلبنمایش کمتر

فهرست

تنظیمات

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم