فیلتر محصولات
امکان خرید حضوری
قیمت
تومان تومان
سایز کفش
بیشتر... کمتر
برند
جنس رویه
رنگ
بیشتر... کمتر
کیفیت
مناسب فصل
اندازه ساق
فیلتر

کفش فوتسال

Nike
548,000 تومان 750,000 تومان
قابل استفاده هم در سالن هم چمن مصنوعی بدلیل طراحی با متریال خاص زیره،بدون هیچگونه لغزندگی قالب استاندارد اروپایی تولید شده با دستگاه های روز دنیا مقاوم دربرابر سرخوردگی بدلیل داشتن زیره ضد سرخوردگی بسیار سبک کف دوخت...

قیمت و خرید کفش فوتسال ( کفش سالنی )

کفش از ملزومات ضروری بازی فوتسال است. کفش مناسب فوتسال به بازیکنان این قابلیت را می دهد تا بدون خطر آسیب دیدن به توپ فوتسال ضربه بزنند. کفش های فوتسال دارای کفی صاف هستند که اصطکاک و کشش خوبی برای بازیکنان فراهم می کنند و بازیکنان را از سر خوردن در زمین مخصوص فوتسال در طول مسابقات باز می دارد. ورزش فوتسال شبیه فوتبال است، اما تجهیزات آن شبیه فوتبال نیست. فوتسالیست ها کفش هایی با زیره ی گیره دار نمی پوشند زیرا زمین فوتسال با فوتبال بسیار متفاوت است.

دو نکته اساسی در مورد قابلیت کفش فوتسال

دو نکته اساسی وجود دارد که یک بازیکن باید در هنگام پیدا کردن کفش فوتسال به دنبال آن باشد. این دو مورد، اصطکاک و کشش خوب در قسمت زیره کفش و کیفیت بالای رویه کفش است. اگر کفشی هر دوی این موارد را داشته باشد، بازیکنان راحت‌تر می‌توانند بازی فوتسال را راحت‌تر و با نتایج بهتر انجام دهند.

کفش فوتسال

آناتومی کفش فوتسال اصل

کفش‌ فوتسال اصل چند قسمت مختلف دارد، ما آناتومی یک کفش فوتسال اورجینال را تجزیه می‌کنیم تا اهمیت انتخاب درست یک کفش فوتسال را بدانید.

کفش فوتسال 2

  1.      کلاهک پا: قسمتی از کفش است که انگشتان پا را می‌پوشاند، در برخی از کفش‌های فوتسال این قسمت  به‌خوبی مشاهده می شود. بسیار مهم است که کفش فوتسال محافظت کافی را در این قسمت برای محافظت از انگشتان بازیکنان داشته باشند .
  2.      کفی: کفی بالشتک بین کف کفش فوتسال و پای بازیکن است. بازیکنان گاه ممکن است چندین بازی فوتسال را پشت سر هم انجام دهند یا در جلسات تمرینی طولانی شرکت کنند، بنابراین مهم است که کفی کفش راحت باشد و برای جلوگیری از ناراحتی و تاول‌ها در پای بازیکن، بالشتک مناسبی ارائه شود.
  3.      زیره میانی: زیره میانی تقریباً در هر کفشی که برای جذب ضربه طراحی شده و به نوبه خود فشار وارده بر پای پوشنده را کاهش می دهد، لایه لایه است. در فوتسال جذب مناسب فشار توسط زیره میانی بسیار مهم است. اکثر شرکت‌های تولیدکننده کفش این کار را تا حد زیادی انجام داده اند.
  4.      زیره اصلی: یکی از مهم ترین قسمت های یک کفش فوتسال سالنی، زیره آن است. یک زیره به گونه ای طراحی شده است که بادوام باشد و محافظتی را برای پوشنده فراهم کند تا خطر لغزش و افتادن را به حداقل برساند، .
  5.      رویه: رویه کفش فوتبال داخل سالن قسمتی است که کفش با توپ تماس پیدا می کند و بازیکن برای ضربه زدن به یک توپ از آن استفاده می کند. این قسمت از کفش نیز مانند سرپنجه باید بادوام باشد و از پای بازیکن محافظت کند. این قسمت از کفش اغلب می‌تواند از مواد مصنوعی یا چرم ساخته شود.

بهترین کفش فوتسال چگونه تست می شود؟

برای عرضه بهترین کفش فوتسال تست های مهمی انجام می شود. شرکت‌های تولید کننده مختلف برای هر مدل کفشی که عرضه می‌کنند، روش‌های آزمایش متفاوتی خواهند داشت، اما همه آنها از یک نقطه نظر مشترک، پارامترهای زیر را مد نظر قرار می‌دهند:

 

 ✔️مقاومت در برابر لغزش

این مهم است که همه کفش‌های فوتسال چسبندگی کافی داشته باشند، زیرا بازیکنان ممکن است در زمین عرق کنند یا مایعات روی کفش بریزند و مهم است که کفش‌ها به اندازه کافی مجهز باشند تا حداکثر چسبندگی را برای بازیکنان فراهم کنند تا از آسیب‌ محتمل جلوگیری شود.

 

 ✔️قابلیت جذب ضربه

با توجه به اینکه فوتسال در زمین‌های بسکتبال و سایر سطوح سخت مشابه بازی می‌شود، مهم است که کفش‌ها به‌طور جامع از نظر ساییدگی و پارگی ایمن و قابل اعتماد باشند. زیره بیرونی و میانی در طی این فرآیند به شدت مورد آزمایش قرار می گیرند. این اجزا باید به خوبی ساخته شوند، زیرا ناکارآمدی می تواند منجر به آسیب عضلانی برای بازیکنان شود، زیرا ضربه به پای آنان منتقل می شود.

 

 ✔️ میزان انعطاف پذیری

بیشتر کفش‌های فوتسال بیش از حد انعطاف‌پذیر نخواهند بود، زیرا سطح زمین بازیکنان به طور کلی یکسان است. کفش همچنین از نظر پیچشی تست می‌شود، که اساساً نحوه مقاومت کفش در مقابل آزمایش قابلیت خم شدن بین محور تا پاشنه است.

✔️کیفیت بالشتک

از آنجایی که بازیکنان فوتسال با سرعت بالا می دوند و دائماً شروع و توقف می کنند، مهم است که بالشتک مناسب وجود داشته باشد. تولیدکنندگان بزرگی مانند نایک ، آدیداس و دیگران این موضوع را به خوبی درک کرده اند.

 

 ✔تست دوام

در طی این فرآیند کفش ها از طریق شبیه سازی ماشینی برای توانایی آنها در راه رفتن و دویدن چندین مایل آزمایش می شوند. افرادی که مسئول تست این کفش ها هستند، از روش‌های مختلف آزمایشی استفاده می‌کند و کفش‌ها را به معنای واقعی کلمه زیر فشار قرار می دهند، تا مطمئن شوند که طول عمر و دوام آنها بالا است.

 

 ✔قابلیت تنفس

اگر کفش رطوبت بیش از حد خود را حفظ کند، طیف وسیعی از مشکلات را به همراه خواهد داشت که از جمله این موارد می تواند به : خراشیدگی پوست، لغزنده بودن کفی، بوی بد پا و پایین آمدن قدرت عملکرد، اشاره کرد. در طول این فرآیند، آزمایش‌های لازم برای اطمینان از اینکه بازیکنان بدون ایجاد رطوبت ناشی از تعریق، بهترین تجربه ممکن را دارند، انجام می‌شود.

تفاوت بین کفش فوتسال و فوتبال چیست؟

کفش های فوتبال به دلایل مختلف برای فوتسال خوب نیستند زمین این دو ورزش بسیار متفاوت است. در حالی که فوتبال روی چمن و فضای سرباز، بازی می شود، فوتسال روی یک سطح سرپوشیده و سخت بازی می شود. در نتیجه کفش های تخت با کشش زیاد از ضروریات ورزش فوتسال هستند. کفش های فوتبال دارای برجستگی هایی در کفی کفش هستند که مخصوص ایجاد چسبندگی و عدم لغزش روی چمن فوتبال هستند و این کفش ها براحتی روی سطح سالن فوتسال سر می خورند. این کفش ها همچنین اگر در سالن فوتسال مورد استفاده ی بازیکنان قرار گیرد می توانند به بازیکنان دیگر آسیب برسانند.

تفاوت بین کفش فوتسال و فوتبال چیست؟

انواع کفش فوتسال از چه موادی ساخته می شود ؟

انواع متنوعی از کفش های فوتسال در بازار عرضه می شوند که از مواد متفاوتی ساخته شده اند. در ظاهر اینگونه تصور می شود که  این مواد تفاوت زیادی در عملکرد بازیکن ایجاد نمی کنند، اما قطعا هر یک از این مواد شرایط متفاوت خوب و شاید نامناسبی برای بازی یک بازیکن ایجاد خواهند کرد و قطعا تاثیر گذارند. نوع موادی که کفش‌های فوتبال داخل سالن شما از آن ساخته می‌شود می‌تواند بر عملکرد و دوام تأثیر بگذارد. مهمترین جنبه ای که باید در نظر گرفت این است که مواد مختلف حس و چسبندگی متفاوتی را ارائه می دهند که می تواند انتخاب را برای اکثر بازیکنان در اولویت قرار دهد. معمولاً دو نوع اصلی از مواد برای انتخاب وجود دارد.

  •          چرم

چرم می تواند یکی از محبوب ترین انتخاب ها باشد زیرا انعطاف پذیر و نرم است؛ همچنین در اطراف پاهای شما قالب می گیرد. چسبندگی آن عالی است اما با خم شدن کفش، کشیده می شود.

چند نوع چرم مختلف وجود دارد که می توانید برای کفش های فوتبال داخلی خود انتخاب کنید

  •         چرم مصنوعی

چرم های مصنوعی معمولا سبک تر، نازک تر و بادوام تر از چرم های واقعی هستند. شما معمولاً متوجه خواهید شد که آنها به اندازه ای کشش ندارند.

  •         مش

  مش از نوع مواد نازک و قابل تنفس است و در مقایسه با گزینه های چرمی بسیار سبک وزن تر است. تنها نقطه ضعف آن این است که به اندازه چرم دوام ندارند و از پا نمی توانند محافظت نمایند.

به طور کلی مواد مصنوعی می تواند جایگزین بسیار محبوبی برای کفش های فوتبال چرم باشد، به خصوص وقتی صحبت از کفش های داخل سالنی می شود.

دوام مواد کفش های فوتسال

هر چه کفش‌های فوتبال سالنی شما دوام بیشتری داشته باشند، احتمال تعویض آن ها و هزینه مجدد برای شما کمتر خواهد بود. معمولاً انتظار دارید کفش های سالنی چند فصل یا حتی بیشتر از آن دوام داشته باشند. زیره های لاستیکی روی کفش های فوتسال، در بیشتر موارد، بسیار بادوام هستند. وقتی صحبت از مواد رویی می شود، دوام کفش به طور کلی به ترتیب زیر عمل می کند. ( به ترتیب از بالا بهترین و پایین بدترین است. )

  1.      چرم مصنوعی
  2.      دانه کامل چرم
  3.      چرم جیر
  4.      چرم پوست گوساله
  5.      چرم کانگورو

راحتی و تناسب در کفش فوتسال اورجینال

یکی دیگر از عوامل مهمی که باید در انتخاب کفش فوتسال اورجینال در نظر بگیرید این است که مطمئن شوید کفشی که انتخاب می‌کنید کاملا راحت باشد. معمولاً متوجه خواهید شد که هر بار بین 60 تا 90 دقیقه در یک سالن فوتسال می دوید. لذا مهم است که مطمئن شوید با کفش‌هایتان تناسب خوبی دارید، اما نه آنقدر تنگ که شروع به آزار شما کند.

از آنجایی که پاهای شما قرار است پا به پای هم حرکت کنند، متوجه خواهید شد که بدون حمایت مناسب می توانند با انتخاب نادرست آسیب جدی به مچ پا وارد شود. پشتیبانی جانبی کمک زیادی به جلوگیری از هر گونه آسیبی که در این راه برای شما اتفاق می افتد، خواهد داشت. اطمینان حاصل کنید که هنگام راه رفتن هیچ گونه ناراحتی یا نقطه فشاری احساس نمی کنید. به خاطر داشته باشید که اگر کفش‌های چرمی انتخاب می‌کنید که اغلب با پوشیدن کمی کش می آیند، بنابراین مطمئن شوید که کاملا به پای شما چسبیده است و پاهایتان را محکم نگه می دارند. 

 آخرین بروزرسانی : 20شهریور1401 - شماره 14010008


زیره ی کفش های فوتسال

زیره ی کتانی فوتسال اغلب از جنس پلاستیک مقاومی است که باعث ایجاد اصطکاک بین کفش و زمین می شود و از لیز خوردن شما بر روی کف سالن جلوگیری می کند. اگر شما قصد دارید که بر روی زمین های سنگی و یا مکان های صاف دیگر به جز آسفالت از این کفش ها استفاده کنید نیز ایرادی ندارد فقط توجه کنید که بهترین محیط برای استفاده از این کفش ها محیط سالن است و محیط های دیگر ممکن است از عمر مفید کتانی شما کم کنند.

نکات مهم در خرید کفش فوتسال

سالن فوتسال که به مراتب از زمین های فوتبال کوچک تر است زمین صافی دارد. در صورتی که از کفش مناسب در این محیط استفاده نشود تمرین یا مسابقه را برای شما سخت می کند و ممکن است باعث شود که لیز بخورید. پس یکی از نکات مهم در انتخاب کفش فوتسال توجه به زیره آن می باشد. کفش فوتسال باید به اندازه ی کافی چسبندگی با زمین ایجاد کند.

انتخاب کفش فوتسال با توجه به پست در بازی

سعی کنید با توجه به پستی که در آن بازی می کنید کفش فوتسال انتخاب کنید. برای مثال شخصی که در پست تهاجمی بازی می کند توپ را زیاد به سمت دروازه شوت می کند پس در نتیجه باید کفشی تهیه کند که رویه ی صافی داشته باشد تا مسیر حرکت توپ تغییر نکند.

فوتسال که ورزشی پر هیجان و پر از فشار است و آمار رد و بدل شدن توپ در آن بسیار بالاست، بیشتر با پاس های سریع توپ از نقطه ای به نقطه ی دیگری منتقل می کنند.  پس در نتیجه نیاز است که بازیکن کنترل خوبی بر روی توپ داشته باشد و به همین دلیل سطح کفش فوتسال معمولا از مخمل یا چرم طبیعی یا مصنوعی تولید می شود.

البته لازم به ذکر است که فقط کفش های فوتسال باکیفیت و اورجینال از چرم تولید می شوند کفش های با لول کیفی پایین تر از پلاستیک تولید می شوند.

سعی کنید تا حد ممکن از کفش هایی با وزن پایین استفاده استفاده کنید زیرا این ورزش بسیار پرتحرک است و اگر وزن کفش شما زیاد باشد می تواند شما را خیلی سریع خسته کند. سعی کنید نهایتا کفشتان 250 تا 300 گرم وزن داشته باشد که در مجموع کل کفش نزدیک به 500 الی 600 گرم شود.

افرادی که به صورت نیمه حرفه ای فوتسال بازی می کنند معمولا از چرم های مصنوعی استفاده می کنند که می تواند برایشان بسیار کارآمد باشد.

تولید کنندگان در کفش های جدید خود سعی می کنند تا حد ممکن قسمت زیره را نازک تر و راحت تر تولید کنند. در کفش های فوتسال با کیفیت، سازنده تمام تلاش خود را می کند تا از آسیب رسیدن به پای بازیکن جلوگیری شود.

ایمنی کفش فوتسال

هنگامی که کفش را به پا می کنید باید احساس راحتی داشته باشید یا هنگام شوت زدن نباید به هیچ عنوان به انگشتان پایتان فشار وارد شود.
در کفش های فوتسال با کیفیت معمولا از چرم های جیر یا مخمل و یا Microfiber استفاده می شود تا شما بتوانید با توپ بهتر مانور بدهید.

یکی از بدترین آسیب دیدگی ها در افرادی که به ورزشی ها سالنی علاقه دارند پیچ خوردگی در قسمت مچ پا می باشد. شما در ورزش فوتسال باید کفشی را انتخاب کنید که چسبندگی خوبی را با زمین داشته باشد و باعث سر خوردن و یا لغزیدن پای شما نشود. یا از کفش های استفاده کنید که مچ پای بازیکن را پوشش می دهد و از پیچ خوردن پا جلوگیری می کند.

برای فوتسال چه وسایلی لازم است

فوتسال یکی از زیر مجموعه های ورزش فوتبال به حساب می آید اما با اندکی تفاوت در زمین بازی و وسایلی که احتیاج دارند. برای انجام ورزش فوتسال شما به یک کفش مخصوص فوتسال احتیاج دارید که خرید آن کار دشواری نیست. کفش فوتسال بر خلاف کفش فوتبال که دارای میخ می باشد فاقد هرگونه برآمدگی در قسمت زیره ی کفش است و زیره ی کاملا صافی دارد همین موضوع اجازه می دهد که پای شما لیز نخورد.

قیمت و خرید کفش کتانی فوتسال 

همانطور که می دانید اکثر کفش ها در دو نسخه یا حتی سه نسخه ی کیفی در بازار وجود دارند و از این رو کیفیت این محصولات با یکدیگر تفاوت دارد. برای مثال کفش هایی که اورجینال هستند و مستقیما وارد می شوند بالاترین کیفیت را دارند. اما نمونه های دیگری نیز وجود دارد که با طراحی های مشابه با مقداری تغییرات عرضه می شوند. برای مثال اگر در کفش اصلی برای قسمت روی آن از چرم طبیعی استفاده می شود در این مدل که به مدل های مشابه اورجینال معروف هستند از چرم مصنوعی استفاده می شود. اما در مجموع از نظر عملکرد اختلاف زیادی باهم ندارند.

اگر شما به صورت حرفه ای به ورزش فوتسال می پردازید پیشنهاد می کنیم که حتما از کفش های اورجینال استفاده کنید زیرا روی بازی شما بسیار تاثیر گذار است و حتی می تواند از آسیب های احتمالی تا حد زیادی جلوگیری کند.

فروشگاه اینترنتی چارسونِت که بیش از 6 سال در زمینه ی فروش انواع محصولات ورزشی و پوشاک فعالیت می کند برای شما عزیزان کالکشنی از بهترین کفش های فوتسال فراهم کرده است که شامل از کفش های اورجینال و مشابه اورجینال است که به صورت تفکیک شده در هر محصول قابل مشاهده است.هم اکنون میتوانید تنوع گسترده ای از محصولات فوتسال چارسونِت را در این بخش مشاهده فرمایید.

ادامه مطلبنمایش کمتر

فهرست

تنظیمات

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم