راهنمای خرید

راهنمای خرید کلاه کپ اسپرت

راهنمای خرید انواع کلاه کپ

یکی از محبوب ترین اکسسوری هایی که هم برای آقایان و هم خانم ها بسیار محبوب است کلاه است. کلاه به ویژه کلاه کپ یکی از محبوب ترین انواع کلاه در بین جوانان می باشد. اگر قصد خرید کلاه را دارید به نکاتی نظیر انتخاب سایز مناسب ، ظاهر کلاه ، رنگ و … توجه داشته باشید.

چگونه سایز کلاه خود را تعیین کنیم

برای اینکه کلاه با استایل شما تناسب خوبی داشته باشد ضروری است که سایز مناسبی را انتخاب کنید. در قدم اول برای انتخاب سایز کلاه لازم از است سایز دور سرتان را به دقت اندازه گیری کنید.

برای اندازه گیری دور سر ، یک متر به حالت نواری تهیه کنید  و آن را بالای گوش  و ابروهایتان با انگشت نگه دارید و سپس دور تا دور سرتان را اندازه گیری کنید. توجه داشته باشید که انگشت خود را روی متر نگه دارید تا سایز دقیق را داشته باشید.

اگر سایز دقیق را بدست نیاوردید  بهتر است سایز بزرگ تر را در نظر بگیرید.(برای مثال اگر عدد بدست آمده 57.5 بود شما سایز 58 را درنظر بگیرید) بهتر است که متری که از آن استفاده می کنید اندازه را بر حسب سانتی متر نمایش دهد.

سایز کلاه را با اندازه دور سر تطابق دهید

توجه داشته باشید که برخی از تولید کنندگان کلاه اندازه های مختلفی را برای نمایش سایز کلاه در نظر میگیرند. اما برای اینکه کارتان راحت تر باشد جدولی را تهیه کرده ایم که اکثر برند های معتبر سایز کلاه های خود را بر اساس آن تنظیم می کنند.

اندازه کلاه برای خانم ها

جدول سایز کلاه زنانه
جدول سایز کلاه زنانه

اندازه کلاه برای اقایان

جدول سایز کلاه مردانه
جدول سایز کلاه مردانه

سایز معمول کلاه برای آقایان چند سانتی متر است ؟ دراکثر مواقع سایز دور سر آقایان حدود 59 سانتی متر می باشد و باید ازکلاه های سایز بزرگ یا LARGE استفاده کنند.

سایز معمول کلاه برای خانم ها نیز چیزی حدود 57 سانتی متر می باشد ، و معمولا از سایز MEDIUM استفاده می کنند.

در صورتی که احساس می کنید سایز دور سرتان از عموم مردم بزرگ تر یا کوچک تر است کافیست دور سرتان را به سانتی متر اندازه گیری کنید و سپس سایز دقیق آن را یادداشت کرده و در جدول بالا به دنبال سایز مناسب خودتان بگردید.

انتخاب کلاه مناسب به تناسب استایل شما

بعد از اینکه مشخص شد کدام مدل کلاه را دوست دارید حالا زمان آن است که ببینید کدام کلاه بیشتر به استایل شما می آید.

اولین قانون خرید کلاه این است که باید متناسب با اندام خود یکی را انتخاب کنید. کلاه شما باید اندام شما را متعادل نشان دهد.

تاج های بلند و لبه های رو به بالا قد شما را بلند تر نشان می دهد ، در حالی که لبه های پهن و پایین شما را کوتاهتر نشان می دهد.

لبه کلاه نباید بیشتر از عرض شانه های شما باشد. کلاه خود را با صورت خود مطابقت دهید.

انواع فرم صورت برای کلاه
انواع فرم صورت برای کلاه

انتخاب کلاه بر اساس فرم صورت

الماسی : می توانید سبک های مختلفی را امتحان کنید ، فقط توجه داشته باشید که از پوشیدن کلاه هایی با لبه های خیلی کوچک یا تاج های بلند پرهیز کنید.

بیضی شکل : در واقع شما می توانید هر چیزی را بپوشید اما از تاج بسیار پهن اجتناب کنید.

کشیده و باریک : بهترین راه حل ، فلاپی و فدورا است.

مربعی : لبه های بزرگ و نرم ، تاج های گرد و خمیده

مثلثی : تاج بلند و لبه کوچک (کوتاه ، راست یا رو به بالا)

به لباسی که می پوشید نیز توجه داشته باشید

توجه داشته باشید رنگی که انتخاب می کنید برای کلاه تان با  لباس هایی که می پوشید هماهنگی داشته باشد.

مدل موهایتان را فراموش نکنید : بسیاری از کلاه ها وقتی موهای بلند کشیده هستند ، بهترین ظاهر را دارند اما این یک قانون طلایی نیست ، بنابراین با خیال راحت استایل خود را بسازید!

کلاه کپ اسپرت
کلاه کپ اسپرت

چرا کلاه کپ یک انتخاب عالی است ؟

چرا اکثر مردم ترجیح می دهند از کلاه کپ استفاده کنند ؟ مگر چه مزیتی نسبت به دیگر کلاه های موجود در بازار دارد و علت اصلی محبوبیت آن چیست ؟ یکی از دلایل اصلی که مردم ترجیح می دهند در اکثر فصول سال از کلاه کپ یا لبه دار استفاده کنند این است که این مدل  کلاه از پوست ما در برابر اشعه های آفتاب محافظت می کند. مخصوصا افرادی که شغلشان به گونه ای است که مجبور هستند ساعت ها زیر نور آفتاب بایستند ضروری است که همیشه یک کلاه کپ به همراه داشته باشند.

استفاده از عینک دودی به همراه کلاه نیز می تواند حفاظت بهتری را از پوست ما انجام دهد. البته این تنها دلیل استفاده از کلاه کپ نیست ، بسیاری از افراد به دلیل اینکه استایل زیبا تری داشته باشند از کلاه استفاده می کنند.همچنین برخی افراد که موهای کم پشتی دارند نیز با پوشیدن یک کلاه لبه دار می توانند سر تاس را تا حدود زیادی مخفی کنند.

کلاه کپ
کلاه کپ

کلاه کپ را در چه مکان هایی می توان پوشید ؟

بهترین زمان استفاده از کلاه کپ در طول روز است به ویژه در فصل تابستان که هم شما را از گرمای هوا در امان نگه دارد و هم استایل زیبا تری را برای شما می سازد.

اگر قصد رفتن به یک سفر را دارید بی شک یکی از لوازمی که خیلی می تواند برایتان کاربردی باشد کلاه کپ است.

در حین طبیعت گردی ، کوهنوردی ، و پیاده روی روزانه می توانید از این مدل کلاه استفاده کنید زیرا هم ظاهر اسپرتی دارد و هم در برابر نور خورشید از شما حفاظت می کند.

کلاه کپ را کجا بپوشیم
کلاه کپ را کجا بپوشیم

نکات مهم هنگام خرید کلاه کپ

بهتر است کلاه هایی با درصد پلاستیک بالا را تهیه نکنید زیرا این کلاه ها در هوای گرم بسیار شما را اذیت می کنند و باعث تعریق و حتی عرق سوز شدن می شوند. بهترین جنس برای خرید کلاه ترکیبی از پلی استر و نخ است.

خرید کلاه های تیره باعث می شود که گرمای خورشید مستقیم روی سر شما باشد، بهتر است رنگ های روشن تر را مدنظر قرار دهید. همچنین بهتر است رنگی را انتخاب کنید که با رنگ پوست و لباس هایتان هماهنگی داشته باشد.

معمولا سایز اکثر کلاه ها قابل تنظیم است و به گیره ای که پشت آن ها تعبیه شده است به راحتی قابل تغییر می باشد.

توجه به سایز کلاه بسیار مهم است ، پیش از خرید حتما راهنمایی انتخاب سایزی که بالاتری قرار دادیم را بررسی کنید.

به منظور اینکه با انواع مدل های کلاه کپ آشنایی بیشتری پیدا کنید و بتوانید از میان مدل های متنوع موجود در بازار مدل مورد نظرتان را انتخاب کنید برخی از محبوب ترین مدل های کلاه کپ را برایتان در صفحه فروشگاهی چارسونت قرار داده ایم. برای مشاهده انواع مدل ها بر روی لینک ابی رنگ کلیک کنید.

قیمت و خرید کلاه کپ

نوشته های مشابه

2 دیدگاه

  1. سلام و عرض ادب … بخش مربوط به اندازه کلاه ها خیلی به دردم خورد … ممنون از سایت عالی تون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا