راهنمای خرید

نکات مهم برای در امان بودن از گرمازدگی

با شروع شدن فصل تابستان گرمای هوا بسیار بیشتر می شود و افرادی که به صورت حرفه ای به ورزش خارج از خانه مشغول هستند در خطر گرما زدگی هستند. اما تکنیک هایی وجود دارد که با رعایت آن ها می توان از گرما زدگی جلوگیری کرد.

راه های مقابله با گرمای هوا

به منظور اینکه بتوانیم تکنیک های موثر تری برای مقابله با گرمای تابستان به شما بیاموزیم تصمیم گرفتیم از اشخاصی که به صورت حرفه ای به ورزش در گرما عادت دارند برویم و تحقیق کنیم تا متوجه شویم از چه روش هایی برای مقابله با گرمای هوا استفاده می کنند.

جلوگیری از گرما زدگی
جلوگیری از گرما زدگی

صبر داشته باشید

چندین تئوری در مورد مدت زمان لازم برای سازگاری بدن با دمای بالاتر وجود دارد اما این مدت ممکن است حتی تا چهار هفته نیز طول بکشد. بعضی از سالها کمی این کار راحت تر است و ممکن است این روند دو هفته بیشتر طول نکشد. اما گاهی انقدر گرمای هوا زیاد می شود که عادت کردن به آن به زمان بیشتری احتیاج دارد.

هنگامی که این دوره را می گذرانید ، مهم است که در مورد عملکرد خود انعطاف پذیر باشید. انتظار نداشته باشید که بتوانید تمام تمرین ها را به صورت کامل و بی نقص انجام دهید.

در حقیقت ، دوره انتقال به دویدن در تابستان فرصتی است برای تغییر روی احساس و نه سرعت. وقتی تمایل به سرعت در تابستان داریم یک سیاست تمرکز صفر را در پیش گرفته اید. بهتر است به جای اینکه انتظار داشته باشید سریع تر به شرایط عادت کنید صبور باشید.

اجازه دهید بدن شما سرعت خود را کم کند و با سرعت بسیار پایین تر حرکات ورزشی را انجام دهید. اگر این کار را به روش صحیح انجام دهید ، شما را برای فصل پاییز کاملا آماده می کند.

لباس ورزشی تابستان
لباس ورزشی تابستان

انتخاب لباس مناسب

برای اینکه سطح انرژی خود را در طول دویدن در تابستان بالا نگه دارید ، همیشه در انتخاب لباس ورزشی تابستانی دقت بالایی داشته باشید. به دنبال لباس هایی باشید که تهویه هوای خوبی داشته باشند و کمک کنند بدن شما خشک و خنک باقی بماند. یکی دیگر از نکاتی که باید به آن توجه کنید استفاده از ضد آفتاب و همچنین کلاه است که باعث می شود آفتاب به پوست شما آسیب نرساند. و هنگامی که هوا به طرز فجیعی گرم و مرطوب است سعی کنید لباس های کمتری بپوشید تا گرما تاثیر کمتری روی شما بگذارد.

صبح زود بیدار شوید

خورشید شما و همه چیز را در اطراف شما گرم می کند. بعضی از ورزشکار ها در فصل تابستان به جای صبح ها عصر به ورزش می روند. یکی از دلایل این کار رطوبت بالای هوا درست پیش از طلوع خورشید می باشد.

به همین دلیل برخی دوندگان ورزش را در ساعت 6 عصر توصیه می کنند. اگر تنها گزینه شما اواسط روز است ، در گرم ترین و مرطوب ترین زمان روز است ، بهتر است طول مسیر پیاده روی کم کنید یا آن روز بر روی تردمیل بدوید.

آب نوشیدن قبل از تمرین
آب نوشیدن قبل از تمرین

هیدراته شدن بدن بسیار مهم است

آنچه می خورید و می نوشید ، بر دویدن شما تأثیر می گذارد. اما در تابستان هر دو اهمیت بیشتری پیدا می کنند. اطمینان حاصل کنید که قبل از اینکه از خانه بیرون بروید ، حتما آب بنوشید.

همچنین وقتی هوا گرم است ، به جایگزینی الکترولیت ها فکر کنید. معده هر شخصی با شخص دیگر متفاوت است ، بنابراین قبل از استفاده طولانی مدت ، چند گزینه جایگزین الکترولیت را در سفرهای کوتاه تر امتحان کنید.

نمک زدن به غذا را نیز در نظر داشته باشید ، زیرا نمک یک الکترولیت است و به بدن کمک می کند آب را بهتر حفظ کند. اگر کمتر از یک ساعت با سرعت متوسط ورزش می کنید ، احتمالاً می توانید تا زمانی که به خانه برسید بدون نوشیدنی دوام بیاورید.

اما اگر برای یک دویدن سخت یا بلند مدت بیرون می روید ، فکر خوبی است که یک نوشیدنی با خود ببرید یا در طول مسیر خود نوشیدنی بنوشید.

ورزشی اصولی در تابستان
ورزشی اصولی در تابستان

به صورت اصولی تمرین کنید

همانقدر که دویدن را دوست دارید ، به یاد داشته باشید که لازم نیست هر تمرینی دویدن داشته باشد. در واقع ، شما با اضافه کردن سایر تمرین های ورزشی ، به بدن خود لطف خواهید کرد. شما می توانید بخشی از زمان تمرین را به دوچرخه سواری یا حتی شنا در استخر بپردازید. برای مثال اگر دمای هوا بسیار بالا باشد می توان برای دوچرخه سواری طولانی بیرون بروید و چالش های کمتری نسبت به 30 دقیقه دویدن داشته باشید.

آمادگی جسمانی بیشتر

بله ، سخت است که در گرما و رطوبت تابستان تمرین ورزشی کنید. اما ورزش کردن در تمام ماه های تابستان به این معنی است که در پاییز از نظر ذهنی و جسمی قویتر خواهید بود.

بیشتر مسابقات ورزشی در فصل پاییز شروع می شوند ، اگر شما در تابستان خودتان را آماده کنید به نتایج خوبی در هوای سردتر می رسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا