راهنمای خریدورزشی

چگونه کفش ورزشی بخریم؟

اگر هنوز کفش ورزشی مورد نظرتان را نخریده اید پیشنهاد میکنم دست نگه دارید!! حتما از خودتان سوال میکنید چگونه کفش ورزشی بخریم؟ پیشنهاد میکنم این مقاله را تا انتها بخوانید تا به جواب کلیه سوالات خود برسید.

می دانیم که پا قلب دوم بدن است پس ما باید به این عضو مهم بدن توجه ویژه ای داشته باشیم ، در نتیجه شما باید نکاتی را در برای انتخاب صحیح کفش ورزشی بدانید ، شما با خواندن این مقاله متوجه می شوید که ویژگی های یک کفش ورزشی مناسب چیست؟

  • حتما از جوراب به هنگام اندازه گیری استفاده کنید تا سایز شما اشتباه گرفته نشود.
  • دقت داشته باشید هنگام بستن بند کفش پنجه ها و پاشنه ی پایتان خیلی آزاد نباشد.
  • برای اندازه گیری سایز کفش ورزشی سعی کنید عصر یا شب اقدام کنید ، زیرا در طول روز پا ورم میکند و در انتهای روز به بزرگترین حالت خود میرسد.
  • هنگام امتحان کردن کفش ابتدا کمی راه بروید یا بدوید که از راحتی کفش اطمینان حاصل کنید و توجه داشته باشید که کفش ورزشی نباید به پا فشار بیاورد.
  • هنگام امتحان کفش ورزشی بندهای کفشتان را محکم ببندید.در اینفوگرافی راهنمای خرید کفش ورزشی که در پست بعدی به آن اشاره خواهیم کرد میتوانید نکات بسیار مفید و سودمندی را در مورد نحوه بستن بند کفش بیاموزید.
  • اگر به صورت حرفه ای ورزش میکنید حتما از کفشی مرتبط با رشته ی ورزشی تان استفاده کنید. مثلا کفش والیبال و بسکتبال از نظر کارایی و تکنولوژی بسیار متفاوت می باشد. [ تذکر به عزیزانی که از کفش بسکتبال به جای کفش والیبال استفاده میکنند ].
  • استفاده از کفش های غیر استاندار عواقب شدیدی در پی دارد که باعث آسیب در سیستم اعصاب و روان میشود و بازده کار انسان را کم می کند، کتانی های غیر استاندار بیش ترین آسیب و تاثیر را بر روی ستون فقرات انسان دارند و حتی باعث اختلال و عدم تعادل مناسب در راه رفتن نیزمی شود.

کفش های پیاده روی ( رانینگ )

 

 

  • بعضی از ویژگی ها در کفش های ورزشی و کفش خیابانی یکسان است.
  • کفش پیاده روی یا رانینگ باید بسیار سبک و انعطاف پذیر باشد تا هنگام دویدن پا در آن احساس راحتی کند.
  • لایه ی زیرین و میانی کفش باید به گونه ای باشند تا به پا آسیب نرساند و پا را همچون گهواره در خود حفظ کند .
  • تکنولوژی آنتی شوک که در کفش های پیاده روی مختلف وجود دارد از اسیب رساندن به کف پا بسیار مفید است.
  • مچ پا یکی از نقاط اساسی است که باید از آن به درستی محافظت شود بالشتک گذاری مناسب در ناحیه مچ میتواند این مشکل را برطرف کند.
  • کفی داخلی کفش باید از انحنای مناسب برخوردار باشد و در این حال باید نرم و بادوام باشد از بهترین کفی های استاندارد و طبی میتوان به کفی Superfit , ortholite , spano اشاره کرد.
  • قسمت پاشنه ی پا نیز باید از ایمنی مناسب برخوردار باشد و محکم در سر جای خود قرار گیرد.

کفش فوتبال ( Football shoes )

 

اگر شما هم از علاقه مندان به ورزش مهیج فوتبال هستید باید با لوازم این ورزش آشنایی کامل داشته باشد که مهمترین آن کفش خوب و اورجینال است برند های زیادی در ساخت کفش های فوتبال وجود دارند .اگر قصد دارید به صورت حرفه ای فوتبال را تجربه کنید پیشنهاد میکنم حتما کفش اورجینال تهیه کنید. کفش فوتبال اورجینال دارای گل میخ ها و پره ها برای کشش و ضربه ی بهتر دارای بافتی بسیار محکم هستند و به ایجاد ضربه ای طبیعی و دقیق تر کمک می کنند. پیشنهاد میکنیم هرگز از کفش های کپی و تقلبی استفاده نکنید . این کفش ها علاوه بر آسیب های جدی که در دراز مدت به فیزیک شما وارد میکنند بعد از مدت زمانی کوتاه فرم خود را از دست میدهند ، از بارز ترین مشکلاتی که در استفاده از کفش های تقلبی فوتبال گزارش شده مشکلات مربوط به استوک کفش است.

در کفش فوتبال دو قسمت اساسی وجود دارد که موقع خرید باید بدان توجه داشت :

 

  1. استوک

  2. رویه کفش

 

در طراحی کفش های فوتبال شکل میخ ها از طراحی مهندسی شده بهره می برند. در واقع شما در لحظه ای که احتیاج به کنترل دارید و چسبندگی اهمیت بیشتری دارد، این میخ ها بخوبی به زمین می چسبند و در لحظه ی جدا شدن پا از زمین، میخ ها بدون ایجاد اصطکاک سریعا از زمین جدا شده و به شتاب شما می افزاید. همچنین استوک ها باعث می شوند که کفش بر روی چمن لیز نخورد.

در مقاله ای تخصصی در زمینه کفش های فوتبال حتما به پسوند انتهای برخی از کفش های فوتبال همچون FG , HG , MG , HG اشاره خواهیم کرد و آنها را به صورت تخصصی بررسی میکنیم.همچنین به شما راهنمایی برای انتخاب صحیح کفش چمن طبیعی ، مصنوعی و انواع زمینه ها ارائه خواهیم داد.

انواع رویه کفش فوتبال :

جنس رویه کفش های فوتبال عموما به سه دسته تقسیم بندی می شود.

  1. چرم گوساله
  2. چرم کانگرو
  3. چرم مصنوعی

کفش والیبال ( Volleyball shoes )

 

برای خرید یک کفش والیبال حتما به نکات زیر توجه کنید

کفش والیبال در ظاهر به کفش بسکتبال یا کفش نرمش بسیار شبیه است اما تکنولوژی ها و  ویژگی های خاص و منحصر به فرد خود را دارد. تفاوت اصلی کفش های والیبال با بسکتبال در زیره اصلی این کفش است. وجود کرپ در زیره کفش سبب می‌شود تا ورزشکار در سالن بتواند آزادانه حرکت کند و پرشهای خوبی انجام دهد. زیره‌ی میانی کفش والیبال هم  بسیار مهم است. در ورزش والیبال ورزشکار وقت زیادی را صرف بازی روی سینه پا می کند. بنابراین قسمت پنجه کفش والیبال باید محکم و انعطاف‌پذیر باشد. ویژگی Anti shock به عهده‌ی زیره‌ی میانی کفش ورزشی است که به طور معمول حالت اسفنجی دارد. آنتی شوک به صورت ژل های تزریقی یا به صورت کپسول های هوای فشرده در زیره‌ی میانی گنجانده می‌شود تا حالت بالشتکی برای پا ایجاد شود که از پا در برابر ضربات سخت و جراحات محافظت شود.

کفش کوهنوردی

 

برای خرید یک کفش کوهنوردی باید به این نکات حتما توجه کنید :

 

  1. زیره ی کفش های کوهنوردی بسیار مهم است و باید از نوع خاص باشد که باعث لیز خوردن نشود همانطور که در تصویر میبینید کفش کوهنوردی سالامون X Ultra Prime CS از زیره کنتاگریپ Contagrip ( گریپ های لاستیکی ) در زیر کفش بهره میبرد و سبب جلوگیری از سرخوردن در نواحی برفی یا لغزنده می شود.
  2. کفش کوهنوردی باید گورتکس – Gore tex باشد فناوری گورتکس که در کفش های کوهنوردی استفاده میشود سبب میشود آب به هیچ عنوان نتواند به داخل کفش نفوذ کند این فناوری که توسط شرکت Gore-tex ساخته شده هم اکنون در کفش های کوهنوردی اورجینال مورد استفاده قرار میگیرد.
  3. قسمت جلو پنجه ی کفش ( Toe Box )  باید محافظی مقاوم وجود داشته باشد که در صورت سقوط سنگ هیچگونه آسیبی به پا وارد نشود.
  4. قسمتی که برای حفاظت از مچ پا طراحی شده باید به گونه ای باشد که از پیچ خوردن پا حین دویدن در سراشیبی ها جلوگیری کند. 

 

همچنین در صورتی که نیاز به مشاوره در زمینه خرید کفش ورزشی دارید میتوانید با تیم فنی چارسونِت تماس بگیرید تا بهترین گزینه را برای خرید با توجه به بودجه و نیازهایتان به شما پیشنهاد دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا