راهنمای خریدورزشی

راهنمای خرید کوله پشتی | چطور بهترین کوله را انتخاب کنیم

اگر شما نیز برای مرتبه اول قصد خرید کوله پشتی را دارید در صورتی که اطلاعات کافی نداشته باشید انتخاب کوله پشتی مناسب می تواند برای شما سخت باشد. زیرا هنگامی که شما وارد یک فروشگاه می شوید یا اینکه قصد خرید آنلاین را دارید انتخاب های زیادی دارید به همین منظور برگزیدن بهترین کوله برای شما اندکی دشوار است.

هنگامی که قصد سفر به نقاط مختلف را دارید بهترین دوست و همراه شما کوله پشتی شماست زیرا تمام وسایل لوازم و مورد نیازتان در آن قرار دارد. در واقع کوله پشتی ها را می توان خانه دوم نام گذاری کرد چون وقتی بیرون از منزل هستید تمام لوازم حیاتی و ضروریتان در آن ها قرار می گیرد.

اما خب سوالی که مطرح می شود این است از کجا می توان متوجه شد کدام کوله پشتی برای مان مناسب است و در خرید کوله پشتی باید به چه مواردی بیشتر توجه کرد.

عوامل مختلفی در انتخاب و خرید کوله پشتی نقش دارند که شما باید به آن ها توجه کنید ، موارد کلیدی و مهم در انتخاب و خرید کوله پشتی :

  • زمانی که قصد دارید از کوله پشتی استفاده کنید (مدت زمان سفر)
  • قصد سفر به کجا را دارید
  • سبک و استایل شما در مسافرت ها چگونه است

در این راهنمای خرید کوله پشتی ، قدم به قدم به شما آموزش می دهیم که در خرید کیف و کوله پشتی باید به چه نکاتی توجه داشته باشید.

نکات مهم در خرید کوله پشتی

هدفتان چیست

اولین نکته ای که باید به بسیار توجه داشته باشید این است که چه مدل کوله پشتی بیشتر به کار شما می آید و هدفتان از استفاده از آن چیست.

برای اینکه بهتر متوجه شوید با پرسیدن چند سوال ادامه می دهیم

آیا قصد پیاده روی در بیابان را دارید ؟

یا می خواهید در شهر از وسایل حمل نقل عمومی برای رفت آمد و حمل وسایلتان استفاده کنید

محدوده ای که قصد سفر به آن جا را دارید کجاست ؟

برای مثال اگر قصد سفر به یک جزیره را دارید ، ممکن است بخواهید یک کوله پشتی کوچکتر از آنچه برای سفر های تابستانه که برای شهر های گردشگری از آن استفاده می شود را تهیه کنید.

آیا شما می توانید تمام وسایل مورد نظرتان را در کوله پشتی که قصد خرید آن را دارید جا بدهید.

در صورتی که شما قصد مسافرت به مناطق شهری را دارید باید از کوله های مسافرتی استفاده کنید اما اگر قصد گشت و گذار در طبیعت را دارید کوله ها طبیعت گردی برای شما مناسب ترند.

توجه داشته باشید که در هنگام سفر در بیشتر مواقع کوله پشتی را بر تن دارید ، بنابراین ضروری است که به درستی بر روی شانه های شما قرار بگیرد.

قیمت کوله پشتی

بخاطر داشته باشید که در اکثر مواقع بین قیمت و کیفیت رابطه مستقیم وجود دارد ، البته این موضوع درست نیست که هر محصولی گران باشد الزاما با کیفیت تر از بقیه مدل هاست.

یکی از بدترین اتفاقاتی که می تواند بی افتد این است که هنگامی که در حال حرکت هستید ناگهان کوله پشتی پاره شود و تمام وسایل شما بر روی زمین بریزد. به همین دلیل بهتر است که از کوله پشتی با کیفیت و با قیمت مناسب تهیه کنید تا دچار همچین مشکلاتی نشوید.

سایز کوله پشتی

هنگام خرید کوله پشتی ، شما باید هم اندازه خالی و هم اندازه ی کوله زمانی که پر است را در نظر داشته باشید. که بدانید آیا قالب طراحی شده این کیف سخت است یا انعطاف پذیری بالایی دارد.

بهتر است در انتخاب کوله پشتی به اندازه و سایز آن بسیار توجه داشته باشید و در نظر بگیرید که کوله به اندازه کافی برای وسایل شما فضا دارد یا خیر.

وزن کیف

برای خرید کوله پشتی وزن یکی از مهم ترین عناصری است که باید به آن بسیار توجه داشته باشید. زیرا علاوه بر وزن وسایل داخل کوله شما باید وزن کیف را نیز تحمل بکنید.

بعضی از کیف ها از پارچه های ضخیم ساخته می شوند ، در حالی که برخی دیگر از پارچه هایی با فناوری جدید و وزن بسیار کم مانند Tyvec ساخته می شوند.

بهترین انتخاب در خرید کوله پشتی آن است که وزن کمی داشته باشد اما در عین حال آستانه تحمل آن بالا باشد.

مزایا کوله پشتی سبک وزن

در اینجا می خواهیم دلایلی را مطرح کنیم که چرا شما باید به جای استفاده از کوله پشتی ها سنگین از کوله پشتی های جمع و جور تر استفاده کنید.

سایز کوچک : وقتی بار کمتری را با خودتان حمل می کنید ، گزینه های بیشتری دارید. یک کوله پشتی کوچک اجازه بستن بند را به شما می دهد و به شما کمک می کند که به کار هایی دیگرتان به راحتی بپردازید.

راحتی : بدون شک هر مسافری از پیاده روی ، گشت و گذار و بررسی دقیق اطراف لذت می برید. خرید کوله پشتی کوچک به شما این امکان را می دهد که به راحتی تمام وسایلتان را حمل کنید و دائما به فکر این نباشید که به دنبال مکانی برای گذاشتن وسایلتان باشید.

هرچه کوله پشتی بزرگتر باشد ، به عنوان یک جهانگردان یا مسافر بیشتر خودنمایی می کنید. این همیشه چیز بدی نیست (همه ما هنگام مسافرت گردشگر هستیم) ، اما ترکیب شدن با محیط محلی می تواند برای شما فواید زیادی داشته باشد.

ایمنی : به دلیل کوچک بودن آن ، هر کجا که بروید می توانید تمام وسایل خود را با خود حمل کنید. در نتیجه شما کمتر جزو اهداف سارقان قرار می گیرید. یک کیف بزرگ می تواند توجه بیشتری را به خود جلب کند ، در حالی که افراد زیادی در سراسر جهان با کوله پشتی های کوچکتر به طی کردن مسیر های روزمره می پردازند.

انواع کوله پشتی مسافرتی

مدل های مختلفی از کوله پشتی برای فعالیت های مختلف طراحی شده اند که شما باید آن ها را ارزیابی کنید و سپس مناسب ترین مدل را انتخاب کنید.

کوله پشتی کوهنوردی

یکی از محبوب ترین انواع کوله های مسافرتی برای کوهنوردی و کوهپیمایی طراحی می شوند.

این مدل کوله پشتی ها برای حمل وسایل در مسافت های طولانی ساخته می شوند و اغلب زیپ یا بند باز و بسته کردن آن ها در بالایشان قرار داد.

کوله پشتی های مخصوص کوهنوردی معمولا وزن کمی به نسبت ابعادشان دارند و مقاومت آن ها در برابر پارگی یا آسیب دیدگی بسیار بالاست.

کوله پشتی مخصوص سفر

این مدل کیف ها معمولاً برای پیاده روی در مسافت های طولانی ساخته نمی شوند ، بلکه بیشتر برای حمل بارهای سنگین تر از کوله پشتی های کوهنوردی ساخته می شوند.

کوله پشتی های مخصوص سفر بسیار محکم اند و گاهی اوقات دارای قابلیت باز شدن زیپ در قسمت جلویی (شکم کیف) نیز هستند تا به راحتی مانند یک چمدان باز شوند.

این مدل کوله پشتی ها برای افرادی که مسافت های بسیار طولانی را طی می کنند و وسایل همراه آن ها زیاد است مناسب اند.

کوله پشتی چرخ دار

اگر برایتان سخت است که کیفتان را بر روش بکشید ، ممکن است بخواهید یک کوله پشتی چرخ دار تهیه کنید. این مدل از کیف ها شامل مجموعه ای از چرخ ها و همچنین بندهایی هستند.

کیف های مخصوص استفاده روزانه

این مدل کوله پشتی ها ظریف کافی برای سفر در یک روز را دارند و به همین دلیل به آن ها کوله پشتی های روزانه یا یک روزه نیز گفته می شود.

با این حال اگر شما جزو افرادی هستید که سبک سفر می کنید برای سفر های چند روزه نیز می توانید از این کوله استفاده کنید ، ممکن است بخواهید هر آنچه را که لازم دارید در یک کیف قرار دهید.

اگر می توانید لوازم ضروری یک روز را که در خارج از محل اقامت خود به آن ها نیاز دارید را در این کیف جای دهید پس در خرید آن ها درنگ نکنید.

نکته : بسیاری از مسافران و جهان گردان هر دو کوله پشتی بزرگ و کوچک را همزمان حمل می کنند. اگر شما نیز می خواهید از این روش استفاده کنید می توانید یک کوله پشتی بسیار سبک و کوچک پیدا کنید که فضای کمی را اشغال کند و در کنار آن نیز یک کوله پشتی بزرگ با خودتان حمل کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا