آموزشی

راهنمای خرید کفش تنیس مناسب

در ورزش تنیس سبک بازی هر بازیکن با بازیکن دیگر متفاوت است ، همچنین زمین های تنیس از مواد مختلفی تولید می شوند و برای اینکه شما بتوانید بر روی این زمین به خوبی بازی کنید باید کفش مناسبی داشته باشید. بنابراین شما برای انتخاب کفش تنیس مناسب باید توجه بسیار زیادی داشته باشید.

انتخاب یک کفش تنیس مناسب می تواند در عملکرد شما بسیار موثر باشد.

در ورزش تنیس بدن تحرک بسیار بالایی دارد شما مجبورید که بدوید ، ناگهان متوقف شوید ، گاهی اوقات بپرید و حتی بر روی زمین سر بخورید. برای اینکه بتوانید تمام این کار ها را به بهترین شکل ممکن انجام دهید حتما باید یک جفت کفش مناسب مخصوص تنیس داشته باشید.

از اصلی ترین ویژگی هایی که هر کفش تنیسی باید داشته باشد می توان به بالشتک های نرم در قسمت میانی آن ها اشاره کرد.

حفظ ثبات بر روی زمین نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در این مطلب تمامی نکاتی که برای خرید یک کفش تنیس مناسب احتیاج دارید را برای شما جمع آوری کرده ایم.

انتخاب بهترین کفش تنیس

برای خرید کفش تنیس مناسب شما باید سه نکته را همیشه در نظر داشته باشید.

1 ) زمینی که روی آن بازی می کند

برای خرید کفش تنیس حتما باید به این نکته توجه داشته باشید که بر روی چه سطحی می خواهید بازی کنید زیرا شرکت های تولید کننده کتانی تنیس مدل های مختلفی را متناسب با انواع سطوح طراحی می کنند.

در کل زمین هایی که مخصوص ورزش تنیس هستند به سه دسته زمین های Clay ، زمین های سخت و چمن تقسیم بندی می شوند. شاید از خودتان بپرسید که چه تفاوتی دارد که از یک کفش برای تمام این زمین های استفاده کنیم ؟ هر کفش تنیسی مناسب یک نوع خاص از زمین طراحی شده است و جنس آن کاملا مطابق با سطح زمین طراحی شده است. مثلا اگر یک کفش نامناسب را روی زمین چمن بپوشید ممکن است باعث سر خوردن شما شود.

زمین های Hard Court

شناخته شده ترین نوع زمین های تنیس زمین های Hard Court هستند که سطح نسبتا خشن و محکمی دارند.

اگر شما نیز بر روی همچین سطحی ورزش می کنید باید کفشی انتخاب کنید که زیره آن متناسب با این سطح طراحی شده باشد. زیره کفش های مخصوص این زمین معمولا ثبات بسیار بالایی دارند و باعث می شوند که پای شما کاملا به زمین بچسبد.

قسمت میانی کفش های مخصوص زمین Hard Court نرم و راحت است و کفی این کفش ها به انتقال انرژی کمک می کند و سبب جذب شوک های وارده از سطح زمین نیز می شود. رویه این کفش ها معمولا بسیار مقاوم است و دوام خوبی دارد.

همچنین سیستم محافظتی خوبی برای انگشتان نیز برای این مدل ها طراحی می شود.

زمین هایی از نوع Court

زیره کفش های مخصوص زمین های Court معمولاً دارای آج هایی در قسمت زیره می باشد. بنابرین در سرعت بالا و توقف های فوری می توانید عملکرد بهتری بر روی زمین داشته باشید.

کفش های تنیس مخصوص زمین های Court همچنین کشش لازم برای حرکت ایمن به جلو و عقب را فراهم می کند. اگر قصد دارید روی خاک رس بازی کنید. باید یک کفش مخصوص خاک رس را تهیه کنید. کفش های مخصوص تنیس بر روی زمین Court بسیار مقاوم بوده از ورود ذرات رس به داخل کفش شما جلوگیری می کنند.

کفش های تنیس مخصوص زمین چمن

کفش های مخصوص بازی روی زمین چمن شرایطی را برای شما فراهم می کنند که عملکرد سرعتی تری داشته باشید. آج های زیره کفش های تنیس مخصوص چمن شامل دانه های ریزی می شود که مانع سر خوردن شما می شوند. از دیگر ویژگی های زیره این کفش ها می توان به این موضوع اشاره کرد که هیچ آسیبی به چمن های زمین تمرین وارد نمی کنند.

البته گفتنی است که شما نمی توانید این کفش ها را روی سطح دیگر بجز چمن بپوشید.

تناسب کفش تنیس با پاها

فرم و شکل پای هر بازیکن با بازیکنان دیگر متفاوت است. عرض پای برخی بازیکنان بیشتر از حالت عادی است و برخی دیگر نیز پاهای بسیار باریکی دارند. اما لازم نیست نگران باشید شما می توانید بهترین کفش را متناسب با فرم و سایز پایتان انتخاب کنید.

چطور سایز پا را اندازه گیری کنیم

مرحله 1: یک سطح صاف پیدا کنید و یک تکه کاغذ روی زمین قرار دهید.

مرحله 2: حالا جوراب هایی را بپوشید که حین تمرین یا مسابقه به پا می کنید و یک پایتان را روی کاغذ بگذارید

مرحله 3: با نگه داشتن وزن بدن روی پا ، یک خط نازک در اطراف کل پای خود بکشید.

مرحله 4: حالا با خط کش طول پایتان را از روی خطوطی که کشیده اید اندازه گیری کنید.

مرحله 5: حالا با استفاده از خط کفش عرض پا را نیز از عریض ترین قسمت اندازه گیری کنید

اکنون که عرض و طول پایتان را متوجه شدید کافیست فقط روی نکاتی که توضیح دادیم تمرکز کنید و سایز کفش را بر اساس ابعادی که اندازه گیری کرده اید انتخاب کنید.

خرید کفش تنیس

برای خرید یا اطلاع از قیمت انواع کفش تنیس می توانید به فروشگاه اینترنتی چارسونت مراجعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا