راهنمای خرید

خرید کوله پشتی مناسب با رعایت چند نکته طلایی

اگر قصد خرید کوله پشتی مناسب مدرسه ، استفاده روزمره یا ورزشی را دارید باید حتما یک سری نکات را بدانید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. اگر دانش آموز یا دانشجو هستید بدون شک به فضای زیادی برای نگهداری کتاب ها و لوازم دیگرتان دارید.

اگر قصد خرید کوله پشتی ورزشی دارید نیز باید یکسری وسایل مهم و کاربردی را با خود حمل کنید. اما چطور متوجه شویم کدام مدل کوله پشتی برایمان مناسب تر است ؟ توجه داشته باشید که اگر کوله پشتی غیر استاندارد تهیه کنید ممکن است عوارض غیر قابل جبرانی را برای ستون فقراتتان متحمل شوید بخصوص در سنین پایین این مشکلات می تواند تاثیر بسیار بدی بر روی ساختار استخوان های کودکان داشته باشد.

پس با ما همراه باشید تا به شما چند نکته طلایی برای خرید کوله پشتی مناسب را آموزش دهیم.

انتخاب کوله پشتی مناسب

کوله پشتی خوب از ستون فقرات محافظت می کند

اگر قصد خرید کوله پشتی دارید مطمئن شوید که تناسب خوبی بین وزن در کوله رعایت شده است زیرا یک کوله پشتی استاندارد باید وزن را بین دو کتف شما تقسیم کند تا فشار بیش از حد به یک سمت بدن وارد نشود. اگرکوله ای که انتخاب می کنید بالشتک هایی در قسمت دسته ندارد آن را انتخاب نکنید زیرا نداشتن بالشتک در قسمت دسته های باعث می شود که شما وزن و فشار بیشتری را روی شانه هایتان احساس کنید و حتی اگر طولانی مدت از این نوع کوله پشتی استفاده کنید ممکن است باعث ایجاد درد در شانه های شما شود. استفاده از بالشتک در قسمت پشتی کوله پشتی نیز ضروری است زیرا این بخش نیز مستقیما با کمر ارتباط دارد پس بهتر است که نرم تر و راحت تر باشد. داشتن بالشتک در قسمت پشتی شرایطی را فراهم می کند که حتی بتوانید از این کیف برای تکیه زدن و رفع خستگی نیز استفاده کنید.

کوله پشتی تک دسته
کوله پشتی تک دسته

کوله پشتی های تک دسته دشمن سلامتی شما

شاید کوله پشتی های یک طرفه یا تک دسته شاید ظاهر زیباتری داشته باشند یا شما را جذاب تر نشان دهند اما تاثیرات مخرب آن ها بر روی آناتومی بدن بسیار بیشتر از فواید آن هاست. این مدل کوله ها به دلیل اینکه وزن را به صورت مساوی در دو طرف بدن تقسیم نمی کنند می توانند سبب فشا ر بیشتر به یک سمت بدن شوند و مشکلاتی را برای کمر ، شانه و ستون فقران به وجود بیاورند.

اگر برای سلامت خود یا فرزندانتان ارزش قائلید به هیچ عنوان از این مدل کیف ها تهیه نکنید. توجه داشته باشید که اگر شما کوله پشتی های دو دسته را نیز با یک دسته بر روی شانه بی اندازید و حمل کنید می تواند آثار مخرب تری حتی از کوله پشتی ها تک دسته برای شما ایجاد کند.

تنظیم بند کوله پشتی
تنظیم بند کوله پشتی

امکان تنظیم بند کوله پشتی

امکان قابلیت تنظیم بند یکی از اصلی ترین نکاتی است که باید حتما به آن توجه داشته باشید، با این ویژگی شما می توانید بند کوله پشتی را به خوبی تنظیم کنید به گونه ای که کمترین فشار را به کمر شما وارد کند. اگر در تنظیم بند کوله پشتی اشتباه کنید و بیش از اندازه آن را شل بگذارید کوله پشتی همانند یک لنگر شما را به پایین می کشد و این موضوع شروع بروز مشکلاتی مثل کمر درد می باشد. اگر بند های کوله پشتی بیش از اندازه محکم باشد نیز خوب نیست ممکن است باعث فشار به سرشانه های شما شود.

انتخاب کوله پشتی سبک

از اصلی ترین مواردی که در خرید کوله پشتی باید به شدت به آن توجه داشته باشید وزن کوله پشتی می باشد. هر چه وزن کوله پشتی شما سبک تر باشد حمل آن آسان تر می شود و احتمال آسیب به آناتومی بدن و ستون فقرات را کاهش می دهد.

طبق آزمایش های انجام شده نهایتا وزن یک کوله پشتی باید کمتر از ده درصد وزن یک دانش آموز باشد. برای مثال اگر یک دانش آموزش 50 کیلوگرم باشد کوله پشتی آن باید نهایتا 3 تا 4 کیلوگرم وزن داشته باشد. از این جهت انتخاب کوله پشتی سبک وزن بسیار مهم است زیرا شما باید وسایل زیادی داخل کیف بگذارید و اگر کیفتان هم سنگین باشد حمل آن بسیار سخت می شود.

کوله پشتی سنگین نه تنها باعث درد در ناحیه‌ی گردن و کمر می‌شود، بلکه خود به تنهایی می‌تواند با به هم زدن تعادل ستون فقرات از عوامل ایجاد انحراف در ستون فقرات و مهره‌ها باشد.

بنابراین، بهتر است از ابتدا یک کوله پشتی سبک‌تر انتخاب کنید تا بتوانید میزان بیشتری وسایل در آن جای دهید.

گنجایش کوله پشتی
گنجایش کوله پشتی

گنجایش کوله پشتی

توجه به این نکته بسیار مهم است ، هر کوله پشتی با گنجایش متفاوتی عرضه می شود. شما باید به تناسب فعالیتی که دارید گنجایش کوله پشتی را انتخاب کنید.

کوله پشتی هایی که گنجایش بیشتری دارند معمولا سنگین تر هستند و فضای بیشتر را نیز اشغال می کنند.

انتخاب کوله پشتی از برند های معتبر

اگر شما نیز قصد خرید کوله پشتی برای ورزش ، مدرسه یا استفاده روزمره را دارید تا جای ممکن سعی کنید از کوله پشتی تان را از برند های معتبر تهیه کنید. برند های معتبری همچون آدیداس ، ریباک ، سالومون ، کچوا و کانورس کیفیت محصولاتشان را همیشه بالا نگه می دارند تا تمام مخاطبان از آن ها راضی باشند.

وزن سبک ، ایجاد تناسب بین بند ها ، استفاده از بالشتک های بسیار نرم و تحمل و گنجایش بالا از اصلی ترین ویژگی هایی است که این برند ها برای تولید محصولاتشان رعایت می کنند.

خرید کوله پشتی
خرید کوله پشتی

خرید کوله پشتی

اگر شما نیز قصد خرید کوله پشتی برای مدرسه ، ورزشی و یا استفاده روزمره دارید بدون شک باید به یک مرجع معتبر که محصولاتش را با قیمت مناسب عرضه می کند مراجعه کنید.

برای انتخاب و خرید انواع کوله پشتی و اطلاع از قیمت این محصولات بر روی قیمت و خرید کوله پشتی کلیک کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا