راهنمای خرید

راهنمای خرید کفش بچگانه

[vc_row][vc_column][vc_column_text]خرید کفش بچگانه مناسب پسر ها و دختر ها یکی از دغدغه های همیشگی والدینی است که به سلامت کودکانشان اهمیت می دهند. سرعت رشد پای کودکان بسیار بالاست از این رو انتخاب سایز و نکاتی مثل این برای خرید کفش بچگانه از خرید کفش برای بزرگسالان مهم تر است.

انتخاب کفش بچگانه مناسب
انتخاب کفش بچگانه مناسب

انتخاب کفش بچگانه مناسب

اگر شما نیز می خواهید یک کفش مناسب و مقرون و به صرفه برای کودکتان تهیه کنید نکاتی که در این مطلب به آن ها اشاره می شود برای شما مفید خواهد بود.

خرید کفش نوزاد ؟
خرید کفش نوزاد ؟

سن کودکتان چقدر است ؟

اولین نکته ای که در خرید کفش بچگانه از اهمیت بالایی برخوردار است سن کودک شماست. برای مثال اگر فرزند شما نوزاد است تا زمانی که شروع به راه رفتن نکرده است احتیاجی به خرید کفش برای او نیست. در واقع اگر او پای برهنه تمرین کند سریع تر می تواند یاد بگیرد که خودش به تنهایی حرکت کند.

برای اینکه بتوانید از پای نوزادتان در برابر آسیب ها محافظت کنید می توانید برای آن ها جوراب بپوشید.

اما زمانی که کودکتان شروع به راه رفتن کرد آن موقع دیگر باید به فکر خرید یک کفش مناسب باشید که هنگام گام برداشتن در دنیای بیرون از خانه از پای او کاملا محافظت کند. تهویه هوا در کفش کودکان نیز بسیار مهم است تا از عرق سوز شدن پاهای آن ها جلوگیری کند.

فراموش نکنید کودکان نمی توانند به شما بگویند که کفش پایشان را اذیت می کند یا به کفش دیگری احتیاج دارند شما فقط زمانی متوجه می شوید که کفش مناسب انتخاب نکرده اید که مشاهده کنید که کفش به پای کودکتان فشار آورده است.

همچنین کفش مخصوص کودکان باید انعطاف پذیر باشد و در عین حال مقاومت بالایی داشته باشد تا بتواند از پای کودک شما به خوبی محافظت کند.

خرید کفش بچگانه برای مدرسه
خرید کفش بچگانه برای مدرسه

زمانی که سن کودک شما به 6 یا 7 سال رسید زمان آن فرا رسیده که برای اولین بار در مدرسه یا پیش دبستانی تنها باشد آن زمان شما باید به فکر خرید یک کفش واقعی باشید که بتواند از هر جهت راحت و ایمن باشد.

کودکان در سنین پایین بسیار پرتحرک و پر انرژی هستند و معمولا برای تخلیه این انرژی می دوند به همین دلیل شما باید کفشی انتخاب کنید که علاوه بر راحتی برای دویدن و راه رفتن های طولانی نیز مناسب باشد تا از خسته شدن پای کودک شما جلوگیری کند.

انتخاب سایز کفش بچگانه
انتخاب سایز کفش بچگانه

نکات مهم برای خرید کفش بچگانه

کفش های کودک شما باید حتما با یک کفی انعطاف پذیر که در برابر لغزش بر روی زمین مقاوم است عرضه شده باشند ، کفش هایی که در برابر لغزش بر روی زمین مقاوم اند از آسیب دیدن کودکان بیش فعال جلوگیری می کنند

انتخاب کفش بر اساس فصل
انتخاب کفش بر اساس فصل

پیشنهاد می کنیم برای انتخاب رویه کفش نیز ابتدا به فصلی که قصد دارید از کفش استفاده کنید توجه کنید و به تناسب آن جنس رویه کفش را انتخاب کنید. اگر یک کفش زمستانه می خواهید بخرید بهتراست از کفش های چرم یا الیاف مصنوعی مقاوم در برابر سرما تهیه کنید ، اگر کفشی برای بهار یا تابستان می خواهید بهتر است کفشی انتخاب کنید که تهویه هوای خوبی داشته باشد تا از گرم شدن بیش از حد قسمت داخلی جلوگیری کند.

کفش های تابستانی معمولا به راحتی در دست خم می شوند و انعطاف پذیری بالایی دارند اما کفش های زمستان که معمولا شامل چکمه ها یا پوتین ها می شوند مقاومت بالایی دارند و به این راحتی ها خم نمی شوند.

زیر کفش های مخصوص کودکان باید با آج هایی طراحی شده باشد تا ثبات را بر روی زمین افزایش دهد و از سر خوردن کودک شما جلوگیری کند.

انتخاب سایز کفش بچگانه
انتخاب سایز کفش بچگانه

انتخاب سایز مناسب برای کفش بچگانه

همانطور که پیش تر نیز اشاره کردیم پای کودکان به ویژه در سنین پایین سرعت رشد بسیار بالایی دارد از این رو باید در انتخاب سایز دقت بالایی داشته باشید. بهتر است برای کودکان در حال رشد کفش های بسیار گران قیمت تهیه نکنید زیرا به زودی پای آن ها بزرگتر می شود و کفشی که تهیه کرده اید دیگر برای آن ها مناسب نیست.

همچنین توجه به این نکته نیز خالی از لطف نیست ، توجه داشته باشید زمانی که کودکتان تحرک زیادی داشته است سایز پای او را اندازه گیری نکنید زیرا تورم پا ممکن است سایز دقیق را از شما پنهان کند و باعث شود که بعدا متوجه شوید کفش مناسب پای کودکتان نیست.

کفش مناسب پیاده روی
کفش مناسب پیاده روی

در صورتی که قصد خرید به صورت اینترنتی را دارید کافیست فقط پای کودکتان را روی کاغذ بگذارید و طول پای آن از بزرگترین انگشت تا پاشنه را اندازه گیری کنید. سپس سایز را بر اساس طول پای کودکتان انتخاب کنید بهتر است 1 تا 1.5 سانتی متر بزرگتر در نظر بگیرید (در اکثر فروشگاه های اینترنتی جدول هایی وجود دارد که می توانید طول به سانتی متر را با سایز کفش مقایسه کنید)

اما در صورتی که قصد خرید به صورت حضوری را دارید می توانید پس از تست سایز کفش را در پای کودکتان از قسمت پشتی و جلویی کاملا بررسی کنید تا متوجه شوید فضای کافی برای حرکت انگشتان پا در کفش وجود دارد.

انتخاب جوراب مناسب
انتخاب جوراب مناسب

اگر فرزندتان کفش را با جوراب می پوشد توجه داشته باشید سایز و ضخامت جوراب به اندازه جوراب هایی باشد که معمولا می پوشد. پس از اینکه مطمئن شدید کفش در حین حرکت نیز به پا فشار وارد نمی کند آن موقع می توانید از بابت سایز کفش اطمینان حاصل کنید.

محکم کردن کفش در پا با بند یا چسب

اخرین نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید نحوه بستن کفش است که تا حد زیادی به سن و مهارت کودک شما وابسته است. اگر کودکتان تازه می خواهد کفش بپوشد بدون شک بستن بند کفش برای او کاری دشوار است و انتخاب کفش های چسب دار انتخاب منطقی تری است.

خرید کفش بچگانه

بسیاری از کفش های بچگانه در بازار مطابق استاندارد هایی هستند که در این مقاله به آن ها اشاره کردیم اگر شما نیز قصد خرید یا مشاهده قیمت انواع کفش بچگانه ، پسرانه و دخترانه را دارید سری به فروشگاه اینترنتی چارسونت بزنید تا با مجموعه کفش های بچگانه و مناسب از برند های معتبر دنیا آشنا شوید.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_btn title=”قیمت و خرید کفش بچگانه” style=”flat” color=”juicy-pink” align=”center” link=”url:https%3A%2F%2Fcharsoonet.com%2F83-kids”][/vc_column][/vc_row]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا