تاریخچه برندها

تاریخچه لسپورتیوا [لاسپورتیوا LA Sportiva] + تصاویر

لا اسپورتیوا (لَسپورتیوا – LA Sportiva)

لا استپورتیوا یا لَسپورتیوا در سال 1928 در کشور ایتالیا متولد شد؛ در آن سال، نارچیزو دلادیو شروع به ساخت بوت ‏های چرم دست‏ دوز برای بسیاری از چوب‏ بران و کشاورزان ساکن دره‏ های فاسا و فیِمه، واقع در منطقه کوهستانی دولومیت در ایتالیا کرد. پس از جنگ، تقاضای مردم برای بوت ‏های کوهنوردی افزایش یافت، که باعث شد نارچیزو مجبور شود کارگران جدید استخدام کند. در نتیجه، نام خوب برند «کالزولریا اسپورتیوا» از دره‏ های فاسا و فیِمه فراتر رفت [و به گوش دیگر ساکنان ایتالیا رسید]. از این لحظه بود که تاریخچه ‏ی برند لا اسپورتیوا آغاز شد و رشد پیدا کرد. حال این کارخانه واقع در دره فیمه، برای تمامی فعالیت‏های طبیعتگردی، از کوه‏نوردی (دسته‏ بندی البسه ‏ای که برند لا اسپورتیوا بیشترین سهم بازار را در آن دارد) گرفته تا طبیعتگردی در کوه و ‏کوهنوردی با اسکی، کفش و بوت کوهنوردی تولید می‏کند. این شرکت، با کلکسیونی کامل از البسه طراحی شده مختص دویدن، کوهنوردی با اسکی و کوهنوردی، به تازگی وارد حوزه کوهنوردی با اسکی و بازار پوشاک شده است. با این که بیشترین تولید محصول این برند در مرکز اصلی لا اسپورتیوا در ژیانو دی فیمه اتفاق می ‏افتد، این برند در بیش از هفتاد کشور در سراسر دنیا شعبه دارد.

ساختمان لاسپورتیوا
ساختمان مرکزی لا اسپورتیوا

آغاز راه

Narciso Delladioنارچیوز دلادیو برای بسیاری از چوب‏ برها و کشاورزانِ دره ‏های فاسا و فیِمه که به مهارت او اطمینان داشتند کفش ‏های چوبی و پوتین‏های چرمی دست‏ ساز درست می‏کرد. آنچه که حائز اهمیت است، تاریخ صدور گواهینامه شرکت در نمایشگاه تجارت میلان در سال 1928 است. حین جنگ جهانی دوم، بوت ‏های کوهستانی که دلادیو طراحی و تولید می‌کرد برای ارتش فرستاده می‏شدند. در این دوران، حق انحصاری یک سیستم خاص بندبندی کفش به این برند داده شد که امروزه توسط بسیاری از کارخانه‏های تولید کفش استفاده می‌شود.

دوران پس از جنگ

دوران پس از جنگ لسپورتیوادر این زمان تقاضای مردم برای بوت و کفش افزایش یافت که درنتیجه آن، نارچیزو ناچار به استخدام کارگران جدید شد. نام خوب برند «کالزولریا اسپورتیوا» از دره ‏های فاسا و فیِمه فراتر رفت و به شهرهای ترنتو و بولزانو رسید.

دهه پنجاه

دهه 50 میلادی در شرکت لاسپورتیوا

پسر نارچیزو، فرانچسکو در کارخانه شروع به کار کرد و در نتیجه‏ ی تصمیمی مناسب در زمانی مناسب، اقدام به ساخت کارگاهی جدید در حومه شهر تِسِرو8 کرد؛ مکانی که امروزه به یک منطقه صنعتی بزرگ تبدیل شده است. در این ساختمان جدید و بزرگ، طراحی و تولید کفش ‏های اسکی آغاز شد؛ چرا که اسکی ورزشی بود که داشت به سرعت طرفدار پیدا می‏کرد و به کفش‏ های مناسب بیشتری نیاز بود. بازار این برند به سرعت شکل گرفت و فرانچسکو دلادیو، برند «لا اسپورتیوا» را ابتدا در نمایشگاه میلان و سپس در سراسر اروپا، توسط یک کلکسیون زمستانه که به محصولات فنی و زیبا‏شناسانه جسورانه‏اش معروف شد و یک کلکسیون تابستانه شامل کفش ‏های کوه‏نوردی سنتی به مردم معرفی کرد.

دهه هفتاد

دهه 1970 لاسپورتیوا
بوت های زیره لاستیکی

با وارد شدن بوت ‏های پلاستیکی به بازار، پس از یک فصل امتحانی، لاسپورتیوا مجبور شد تا به دلایل مالی تولید بوت ‏های اسکی خود را متوقف کند. چنین سرمایه ‏گذاری ریسک بسیار بالایی داشت. در نتیجه، تولیدات این برند در کفش ‏های کوه‏نوردی و کفش ‏های مخصوص اسکی کراس‏ کانتری خلاصه شد. در این میان، پسران فرانچسکو یعنی لورنزو، لوسیانو و مارکو نیز به این کارخانه پیوستند. تمایل و اشتیاق به خلق کردن، به متمایز بودن و معروف شدن در یک بازار رو به رشد، ویژگی‏ ای بود که همواره در خانواده دلادیو به چشم می‏خورد.

دهه هشتاد

محصول جدید لسپورتیوا در دهه 80
محصول جدید لسپورتیوا در دهه 80

در دهه هشتاد، به علت یک تصمیم آگاهانه که در آینده به نفع آنها تمام شد، تمرکز شرکت بر حوزه کوهنوردی گذاشته شد. این برند یک کفش جدید به رنگ‏های زرد و بنفش طراحی و تولید کرد که به پیشروی گروهی عظیم از محصولات آوانگارد تبدیل شد. این محصولات به سرعت در تمام جهان معروف شده و موفقیت برند لا اسپورتیوا را قطعی کردند. تولیدکننده کفش لا اسپورتیوا به یک شرکت محدود تبدیل شد که تنها توسط خانواده دلادیو اداره می‏شد. در این دوران محصولات فنی و تبلیغاتی بسیاری مورد مطالعه و ارزیابی قرار گرفتند که در مدت زمان کوتاهی، بهینه‏سازی شدند.

سال 1991

لاسپورتیوا در فرانسه

در سال 1991، با تاسیس شعبه «لا اسپوتیوا فرانسه»، پنجاه درصد توزیع مستقل این برند اتفاق افتاد. این موضوع منجر شد تا نفوذ و کنترل این برند بر بازار فرانسه افزایش بیابد؛ موضوعی که از اهمیت بالایی برخوردار است.

سال 1995

کارخانه تازه تاسیس در سال 1995
کارخانه تازه تاسیس در سال 1995

با همان روحیه قبلی، خانواده دلادیو متوجه شد که کارخانه واقع در شهر تسرو کوچکتر از آن است که بتواند از پس تقاضای رو به رشد جهانی بر بیاید. از این رو، تصمیم گرفته شد تا یک کارخانه بزرگ و کارآمدتر جدید در ژیانو دی فیمه ساخته شود.

سال 1996

نقل مکان به کارخانه جدیددر سال 1996، این شرکت به کارخانه‏ ای جدید و مدرن‏تر در شهر ژیانو، واقع در کوه‏پایه ‏های دولومیت در قسمت شمال شرق ایتالا نقل مکان کرد.

سال 1997

گسترش کارخانه هاساختمان جدید واقع در ژیانو توقعات خانواده دلادیو را برطرف کرد. حجم معاملات در حال رشد بود و میزان فروش نسبت به سال گذشته 13 درصد افزایش داشت. سودمندی و بهره ‏وری این شرکت همچنان عالی بود. گفته می‏شد که صادرات محصول رشدی 75 درصدی داشته است. در سال 1997 لوسیانو از شرکت خانوادگی جدا شد. در این سال، این برند به هدف خود یعنی دریافت گواهینامه کیفیت سیستم با توجه به قوانین Uni Iso 9002 رسید.

سال 1998

خریداری بخشی از سهام لاسپورتیوا توسط نورث فیس
خریداری سهام لاسپورتیوا توسط نورث فیس

در سی ‏ام ژوئن سال 1998، میان کارخانه ‏های لا اسپورتیوا و نورث فیس توافقنامه‏ ای بسته شد. طی این توفقنامه، 20 درصد سهام شرکت لا اسپورتیوا به نام این شرکت آمریکایی درآمد. طی 3 تا 5 سال آینده، شرکت نورث فیس 31 درصد دیگر از سهام این شرکت را نیز بدست ‏آورد. توسط عملیاتی مشابه، شرکت مستقل «لا اسپوتیوا آمریکا» به نورث فیس فروخته شد. در نتیجه این اقدامات، این شرکت اجازه توزیع اختصاصی برند لا اسپورتیوا در آمریکای شمالی را پیدا کرد.

سال 2000

2000حمایت فنی و تبلیغاتی‏ای که توقع می‏رفت پس از ادغام این شرکت با شرکت نورث فیس اتفاق بیفتد، به علت تغییر مستمر مدیران اصلی در چند مورد از دپارتمان‏های تحقیق و توسعه آمریکا رخ نداد. در این دوران، افرادی که در ژوئن سال 1998 توافقنامه را امضا کرده بودند دیگر به عنوان گفتگوکننده در خانواده دلادیو فعالیت نمی‏کردند. بعلاوه، این برند در آن دوران از استراتژی‏های جدید نورث فیس استفاده نمی‏کرد. از این رو، تصمیم گرفته شد که بهترین اقدام، بهم زدن توافقنامه است. پس از ارزیابی دقیق شرایط، نورث فیس فسخ توافقنامه را پذیرفت و سپس لا اسپورتیوا اقدام به نوشتن مدارک مربوطه کرد. توقع می‏رفت که تا آخر ژانویه سال 2000، عملیات خرید سهام لا اسپورتیوا از نورث فیس به پایان برسد.

سال 2002

2002تقاضای رو به افزایش محصولات کوه‏نوردی فنی با برند لا اسپورتیوا یکی از دلایلی بود که مدیران را ترغیب کرد تا روی مکان، ماشین‏ آلات و کارگران جدید سرمایه‏ گذاری کنند. در نتیجه این اقدام، یک ساختمان جدید خریداری شده و سپس توسط یک تونل زیرزمینی، به ساختمان فعلی ارتباط داده شد. ماشین‏ها و ابزارآلات جدید و حرفه ‏ای خریداری و کارگران جدیدی استخدام شدند. آقای لانفرانکو بروگنولی، فردی با تجربه‏ ی اداری منحصر به فرد، به عضوی از این شرکت تبدیل و در مقام مدیر اداری و مالی مشغول به کار شد.

سال 2003

کسب گواهی های استاندارد معتبر
کسب گواهی های استاندارد معتبر

در سال 2003 پیمان عظیمی برای تعویض سیستم قدیمی UNI EN ISO 9002: 1994 با سیستم به‏روز شده‏ی UNI EN ISO 9001: 2000 و تلفیق آن با سیستم مدیریت محیط‏ زیست UNI EN ISO 14001 انجام گرفت. پیش‏ بینی می‏ شد آخرین بازرسی توسط مرجع صدور گواهینامه DNV در فوریه 2003 انجام شود. این پیمان که تا به حال در دنیای تولید کفش در حوزه البسه فضای باز بی‏ سابقه است، نشان ‏دهنده اهمیت و تعهد برند لا اسپورتیوا به مسائل مرتبط با کیفیت محصول و رد پای زیست‏ محیطی است.

سال 2005

2005

این دو سال، دو سالی سخت برای تمامی بازارها در سراسر جهان بود. طی این دو سال، برند لا اسپورتیوا با شجاعت و عزم‏راسخ وارد عمل شده، میزان فروش خود در تمام کشورها را ثابت نگه داشته و در مواردی، حتی باعث افزایش آنها شد. فروش محصولات نسبت به سال 2003 افزایشی 6 درصدی داشت؛ نتیجه‏ای که باعث خرسندی مدیران شد، هرچند هدف اصلی آنها درصدی بالاتر از آن بود. اتفاقات منفی‏ای که طی این بازه زمانی دو ساله به صورت جهانی رخ داد، اجازه رشدی که توسط مدیران پیش‏بینی شده بود را نمی‏داد. در این دوران سرمایه‏ گذاری‏ های عظیمی اتفاق افتاد تا این شرکت را برای تحقیقات، رشد و بازاریابی در سال 2006 آماده کند. این دو پروژه مطمئنا باعث افزایش فروش و درنتیجه، افزایش پرسنل مورد نیاز شرکت شده که در کارآفرینی محلی نیز موثر بود.

سال 2006

هفدهم ژانویه سال 2006 در شهر بولدر در کلرادو، لا اسپورتیوا، به یکی از برندهای برتر در زمینه کفش‏ های کوهنوردی تبدیل شد.2006همچنین اعلام داشت که عملیات توزیع این برند در آمریکای شمالی به بخشی از کنسرسیوم توزیع جهانی یکپارچه لا اسپورتیوا تبدیل شده است. از اول ژانویه 2006، لا اسپورتیوا S.P.A. ، شرکت و تولیدکننده‏ ی مادر ایتالیایی و شرکت سهامی لا اسپورتیوا N.A. به صورت تعاونی با یکدیگر ادغام شدند تا با مشتریان خود قدرت برند لا اسپورتیوا را تقویت کنند. این مشتریان هنوز که هنوز است به علت تخصص این برند در تولید محصولات مخصوص کوه‏نوردی با کیفیت و نوآوری که برند لا اسپورتیوا به آن مشهور است از این اقدام سود می‏برند.

سال 2008

جشن
جشن هشتادمین سالگرد تاسیس لسپورتیوا

از سال 1928 تا سال 2008؛ هشتادمین سالگرد تاسیس این برند! سال 2008 سال جشن گرفتن هشتادمین سالگرد تاسیس این شرکت بود. اتفاقات خاص و جذاب بسیاری در راه بود: تولد یک پروژه جدید که مربوط به یک قسمت جدید از بازار میشد و امضای یک توافق‏نامه‏ی مهم تجاری که توسط آن، لا اسپورتیوا به تنها واردکننده‏ی اروپایی خط لباس فنی کانادایی با نام بِلِر تبدیل میشد.

سال 2009

2009

با وجود بحران اقتصاد جهانی، این برند به این اوضاع نامطلوب با مهارت و نگرش مثبت واکنش نشان داد. برند لا اسپورتیوا، با اجرای تعدادی عملیات فروش و استراتژی‏ های بازاریابی موفق، سال 2009 را با نتیجه ی عملیاتی مثبت و افزایش حجم معاملات تا 14 درصد به پایان رساند. محصولات کوه‏نوردی جدید آنها با تبدیل شدن به پرفروش‏ترین محصولات در دسته محصولات خاص تاثیر بسزایی در این امر داشتند؛ بخصوص کفش کوهنوردی با اسکی جدید ساخته شده از کربن و تیتانیوم، استراتوس، که به این کارخانه اجازه داد تا به عنوان رهبر بازار به حوزه اسکی‏ وارد بشود. برند کانادایی بلر توسط خرده‏ فروشان البسه‏ ی فضای باز اروپایی به بازار البسه ‏ی طبیعتگردی معرفی شد.

سال 2010

2010فروش محصولات همچنان رو به افزایش بود: حجم معاملات، بر خلاف روند اقتصاد جهانی، نسبت به سال گذشته 15 درصد افزایش داشته است. رئیسان شرکت سرمایه ‏گذاری را مناسب می‏دانند؛ در نتیجه، کلکسیونی جدید، نوآورانه و به طرز خاصی آوانگارد برای نیروی فروش تهیه و تولید می‏کنند. کلکسیونی جدید، با همکاری شرکت الکترونیکی بین‏ المللی کره‏ای «سامسونگ» خلق می ‏شود. این آغاز یک برنامه استراتژیک است که در آن، طی یک سال، کلسکسیون جدیدی از البسه ‏ی فنی مخصوص طبیعت تولید می ‏شود. این کلکسیون ضمیمه ‏ی گروهی از محصولات اسکی و کوهنوردی پلاستیکی موجود در بازار است و هدف تولید آن، تکمیل محصولات مخصوص اسکی عرضه شده در سال گذشته، شامل کفشی‏ کربنی استراتوس و گروهی از اسکی‏ ها، گیره‏ های اسکی [که به کفش متصل می‏شوند] و محصولات تجهیزات جانبی مدرن و فنی مخصوص اسکی است. برای تهیه فضای مورد نیاز تولید این محصولات، این شرکت فضای کار جدیدی اتخاذ می‏کند. انبارهای محصولات تولیدشده دو برابر شده و تلاش برای ساخت فضایی جدید به عنوان ساختمان فروش وبازاریابی آغاز می ‏شود. این شرکت همچنین سرمایه‏ گذاری‏ های مهمی در زمینه تاثیرات زیست ‏محیطی انجام می‏دهد: فیلترهای هوای کربن فعال جدید نصب شده و میزان بازیافت محصولات نیز افزایش می‏ یابد.

سال 2011

2011

با وجود بحران اقتصادی جهانی، سال 2011 با نتایج بسیار مثبتی برای این شرکت به پایان رسید. در واقع، در مقایسه با سال گذشته، حجم معاملات در سال 2011 افزایشی 11 درصدی داشته است. طی «جلسه فروش بین ‏المللی»، پروژه‏ی جدیدی به نیروی فروش معرفی شد: گروهی از محصولات که تماما متمرکز بر دنیای اسکی ‏کوهنوردی بود. این کلکسیون محصولات بسیاری را شامل میشد: پوتین‏های جدید اسپیت‏فایر، سیدرال و استارلت تا در کنار مدل استراتوس قرار بگیرند؛ گروهی کامل از چوب اسکی ‏های با عملکرد بالا؛ جدید ترین نسل گیره‏های چوب اسکی و نوارهای چوب اسکی [که در کف آن قرار می‏گیرند] و در نهایت، البسه زمستانه‏ ای که مدتها مشتریان در انتظارش بودند. در ماه آوریل، کمپانی جدیدی با نام «فوژان لا اسپورتیوا» با همکاری تولیکننده ‏ای چینی که برای مدت  بیش از 12 سال خط تولید محصولات کوهستانی را مدیریت می‏کرد تاسیس شد. این ریسک استراتژیک تجاری باعث شد تا به بازار چینی خدمات بهتری داده شود. این شرکت کاملا مستقل و به پمپ‏های حرارتی سیاره فتوولتائیک مجهز خواهد بود. در همین حال، برنامه‏های در دست اجرا بود تا سایت تولید را توسعه بخشیده و خط تولید جدیدی را به آن بیفزاید.

سال 2012

تولید کفش های کوهنوردی فنی در تیراژ بالا
تولید کفش های کوهنوردی فنی در تیراژ بالا

لا اسپورتیوا همچنان به واکنش پویای خود به بحران پایدار اقتصادی جهانی ادامه می‏دهد. در پایان سال 2012، افزایشی دو رقمی در میزان فروش رخ داده و در بخش پوشاک این شرکت، خط تولید جدیدی که برای تولید البسه اسکی تور در زمستان بود و کلکسیون کاملی که شامل محصولات فنی پرطرفدار برای کوهنوردی و دویدن در کوه بود با یکدیگر ادغام محکمی داشتند. بخش تولید کفش، یعنی مرکز اصلی این شرکت، متوجه شد که معرفی بعضی از محصولات جدید در نمایشگاه‏هایی که این برند در آنها شرکت کرد با استقبال بالایی از مشتریان روبرو شد. در ماه ژانویه، ساختمان اداری جدید قابل استفاده شده و باعث شد تا فضای کافی برای اختصاص دادن به دپارتمان‏های فروش و بازاریابی و همچنین اتاق‏های نمایش محصول فراهم شود. همچنین سالن ورودی شرکت نیز هم از درون و هم از بیرون کاملا بازسازی شده و مطالعات لازم در زمینه گسترش سایت تولید در حال انجام بود. این گسترش فضای تولید در سال 2013 باعث افزایش چشم‏گیر تولید کفش ‏های فنی شد. از ماه ژانویه به بعد، تمامی برق مورد نیاز شرکت از منابع تجدیدپذیر مجاز تهیه میشد.

سال 2013

2013آگاهی عموم مردم از برند لا اسپورتیوا و همچنین حجم معاملات این شرکت همچنان رو به افزایش بود: در این دوران برند لا اسپوتیوا نه فقط یک کارخانه کفش، بلکه یک برند محصولات طبیعت گردی کامل بود. ساختمان‏ های واقع در ژیانو دی فیمه باری دیگر گسترش داده شدند تا فضای بیشتری برای مدیریت محصولات موجود شود. این فضا در قالب یک زیرزمین جدید در کنار کارخانه تعبیه شد. ین شرکت همچنین در نمایشگاه‏های اخیر (نمایشگاه محصولات فضای باز در آلمان و نمایشگاه او-آر در آمریکا) برنده جوایز متعددی شد. در این نمایشگاه‏ها، محصول نوآورانه «مترانگو کیوب» مرزهای عملکرد و تکنولوژی محصولات کوهنوردی و پیاده‏گردی را جابجا کرد. تابستان سال 2013، اولین کلکسیون مخصوص البسه کوهنوردی به طور رسمی به بازار عرضه شد. این کلکسیون تا پایان بهار سال 2014 به دست بازارها و مشتریان رسید. برند لا اسپورتیوا، با معرفی یک خط لباس فنی جدید و همچنین 2 نوع پوتین 4 قلابه جدید با نام‏های اسپکتر و اسپارکل مخصوص اسکی‏ کوهنوردی، تاثیر قابل توجهی بر بازار جهانی در حوزه محصولات اسکی گذاشت. در مسابقات قهرمانی، ورزشکار فرانسوی ویلیام بون ماردیون که عضوی از گروه لا اسپورتیوا بود در حالی که مدل «استراتوس کیوب» را به پا داشت، برنده عنوان قهرمانی شد. فیلم «قهرمان طبقه کارگر» به این ورزشکار و ارزش‏هایی که از آنها طرفداری می‏کند اختصاص داده شده است.

سال 2014

رکورد های ورزشی بی نظیر در سال 2014
رکورد های ورزشی بی نظیر در سال 2014

تعهد مستمر این شرکت به سرمایه ‏گذاری در فضای بیشتر، ماشین‏ها و ابزارآلات مدرن و کارآمد و پرسنل باعث شد تا در سال 2014 نیز میزان فروش این شرکت افزایشی دو رقمی داشته باشد. در جواب به توجهات اجتماعی-اقتصادی‏ای که به رفتار صادقانه شرکت‏ها میشد، این برند به «قانون اخلاق» پایبند می ‏شود؛ قانونی که شامل عدالت، صداقت، تمامیت و شفافیت می ‏شود. در اقدامی مرتبط، این شرکت هیئت نظارت خود را تعیین می کند. خط تولید پوتین کوهنوردی جدید، توسط تکنولوژی سوراند Gore-Tex معرفی می‏ شود. نمایشگاه محصولات کوهنوردی موفقیتی آنی برای این برند به همراه دارد. یکی از دسته‏ ی محصولات جدید برند لا اسپورتیوا در آن برنده جایزه می‏ شود. اوربن زیمر، سریع‏ترین دونده‏ی کوهستانی، با زمان 29 دقیقه و 42 ثانیه برنده مقام قهرمانی در سوییس می‏ شود. زیمر در این مسابقه از مدل هلیوس اس-آر و محصولات فنی مخصوص مسابقه لا اسپورتیوا استفاده کرده بود.

سال 2015

فوت فرانچسکو دلادیو
فوت فرانچسکو دلادیو

سال 2015، سالی آکنده از غم و اندوه به علت فوت فرانچسکو دلادیو، مدیرکل شرکت، پدر لورنزو و مارکو و پدربزرگ جولیا بود. فرانچسکو در بیست و نهم ژوئن و در سن 88 سالگی، پس از یک عمر تلاش و فداکاری اما با قلبی سرشار از لذت و خرسندی از دنیا رفت. او کارخانه ‏ای بین‏ الملی و موفق را به دستان فرزندانش سپرد؛ کارخانه ‏ای که امروزه در چند حوزه‏ی محصولات ورزش‏های فضای باز حرف اول را می‏زند. لورنزو دلادیو به عنوان مدیرکل جدید لا اسپورتیوا Spa انتخاب شد، بدون اینکه مقام مدیر عاملی خود را از دست بدهد. ژولیا دلادیو و لانفرانکو بروگنولی اعضایی از سی-دی-اِی شدند. در سال 2015 از لحاظ رشد درآمد دستاوردهای زیادی نیز اتفاق افتاد که مجددا نشانگر افزایشی دو رقمی بود. تقاضا و علاقه مردم به خطوط لباس رو به رشد بود؛ به همین علت، از آنجایی که انبارهای موجود در ژیانو دی فیمه فضای کافی برای افزایش تقاضا را نداشتند، نیاز بود تا یک ساختار تدارکات خارجی به مدیریت این خطوط بپردازد. ساخت‏وساز ساختمان جدیدی مختص تحقیق و توسعه محصولات جدید نیز آغاز شده بود. این برند در زمینه‏های متفاوتی برنده جایزه شد: محصول G2 MS مخصوص کوهنوردی در نمایشگاه تجاری 2015 ISPO  مونیخ به عنوان بهترین محصول فضای باز انتخاب شد. در حوزه بازاریابی نیز فروشگاه‏های سیستم‏های ورزشی مناسب فضای باز ایتالیایی نیز بسته‏بندی محصولات لا اسپورتیوا را به عنوان بهترین بسته‏بندی در بازار معرفی کرده و دو مورد از کمپین‏های بازاریابی دیجیتال این شرکت را به عنوان کارآمدترین کمپین‏ها در زمینه معرفی محصول انتخاب کردند. اواخر سال، لا اسپورتیوا همچنین به عنوان شرکتی که در حوزه (فشن، غذا، تدارکات) بیشتر از دیگر شرکت‏ها و محصولات عالی ساخته ایتالیا بر سر زبان‏ها افتاده است برنده جایزه «Save The Brand» شد.

سال 2016

2016سال 2016 برای برند لا اسپورتیوا سال بسیار مثبتی بود. افزایشی دو رقمی در میزان فروش این شرکت، افزایش حجم معاملات این شرکت را ثابت می‏کند. تقاضای مشتریان برای خطوط لباسی که حال درست در کنار خطوط تولید ادغام‏شده‏ی کفش‏ها و در کلکسیون لباس‏های کوهستانی قرار دارند همچنان رو به رشد بود. نوامبر سال 2015، مرکز نوآوری جدید، شامل یک دفتر اداری بزرگ و مجتمعی از کارگاه‏ها قابل استفاده شد. این مرکز برای طراحی و تولید محصولات جدید ایجاد شده بود. در این مرکز نوآوری، دپارتمان «کربن» با نصب اتوکلاو جدیدی که در تولید کفش های اسکی‏ کوهنوردی معتبر استراتوس بکار می‏رود به پایان رسیده بود. منابع انسانی نیز هم در فرایند تولید و هم در قسمت‏های مدیریتی تقویت شده‏ بودند.

سال 2017

2017روند مثبت این برند در سال 2017 نیز ادامه پیدا می‏کند. بابت محصولات جدید و دپارتمان‏های فروش و بازاریابی گسترش‏یافته، حجم معاملات و صادرات محصولات از آنچه که بودجه در آغاز سال تعیین کرده بود فراتر رفت. بعلاوه، این برند همچنان در چندین خط تولید بین ‏المللی پیشکسوت و در حال رشد است. سال 2017 سالی سرشار از تغییرات بزرگ در ساختار اجتماعی این شرکت بود: لورنزو دلادیو سهام برادر خود مارکو را خریداری کرده و به تنها مالک، یعنی مالک 100 درصد لاسپورتیوا Spa تبدیل می‏ شود. این اقدام به خواسته هردو برادر و با هدف یکپارچه‏ کردن و توسعه دادن شرکت انجام شد. این شرکت در این سال از بازار دو جایزه دریافت می‏کند: جایزه «Save The Brand» در میلان، به علت سزاوارترین محصولات ساخته ایتالیا، فعالیت‏های دیجیتالی در اینترنت و همچنین معرفی رسمی استراتوس های-کیوب  ساخته شده در ساختمان کربن با تکنولوژی‏های هوانوردی در کاتالوگ «Compasso d’Oro International» در حوزه «عملکرد ورزشی و نوآوری». از لحاظ خرده‏فروشی، برند یگانه این شرکت با فروشگاهی در رودلار واقع در اسپانیا شروع به همکاری می‏کند؛ مکانی که محصولات کوهنوردی در آن اهمیت زیادی دارند. از لحاظ عملکردی، ورزشکارات لا اسپورتیوا دو مرتبه موفق به شکستن رکوردهای قبلی می‏شوند: آدام اوندرا اولین 9C در تاریخ کوهنوردی در نروژ را به پایان می‏رساند و آنجلا ایتِر اولین زنی می‏ شود که 9b را در اسپانیا طی می‏کند. از لحاظ سرمایه ‏گذاری، ساختمان اداری حالا گسترش داده شده و فضا و عملکرد بیشتری دارد. ساخت‏وساز ساختمان تولید جدیدی در کنار ساختمان موجود آغاز شده است. این ساختمان در فضایی به مساحت 5100 متر مربع ساخته و زیرزمین آن به عنوان پارکینگ پرسنل در نظر گرفته خواهد شد. توقع می‏رود تا ساخت این ساختمان در تابستان سال 2018 به پایان برسد. سال 2017 با چاپ اولین گزارش پایداری این شرکت به پایان می‏رسد، مدرکی که شامل تمامی فعالیت‏های این شرکت در حوزه تاثیرات زیست‏ محیطی و اجتماعی، پایداری زیست‏محیطی و همچنین شفافیت تمام در پاسخ به سهام‏داران آن است.

سال 2018

جشن نودمین سالگرد تاسیس لسپورتیوا
جشن نودمین سالگرد تاسیس لسپورتیوا

لا اسپورتیوا نودمین سالگرد تاسیسش را با گروهی از فعالیت‏های نوآورانه چندرسانه‏ای که داستان میراث این شرکت را بیان می‏کند جشن می‏گیرد: مجموعه‏ای از داستان‏های موجود بر وب، ساخته شده توسط دانشگاه لاساپینزا رم و دپارتمان اقتصاد یونی ورونا، با نام «نودمین لا اسپورتیوا، تاریخچه‏ای از کوهنوردی و نوآوری» که به عنوان بهترین تک‏نگاری یک شرکت برنده جایزه OMI شد؛ در کنار یک جشن بزرگ در بیست و سه مه و درMUSE  ترنتو که ورود عموم مردم شهر ترنیتو و تمامی علاقه‏مندان و حامیان کوهنوردی به آن باز بود. این جشن که با نام «ترنتو لا اسپورتیوا» که بر ورزش و ویژگی پویای این استان تمرکز می‏کند، شامل 4000 نفر (شامل افراد ساکن مرکز شهر)، چند بار و مجتمع‏های واقع در مرکز شهر، پالازو دله آلبره، موزه علوم طبیعی و پارکو دله البره، بعلاوه ورزشکارانی همچون مانولو، سیمون مورو، رینولد مسنر، آدام اوندرا، آنتون کروپیکا، میشل بوساچی، تامارا لانگر و بسیاری دیگر از سهامداران شرکت می‏ شود. در سال 2018، این شرکت همچنین با انجام فعالیت‏های که باعث دریافت گواهنامه «1 درصد برای سیاره» می ‏شود بر مشکلات زیست‏محیطی تمرکز می‏کند. این گواهینامه گواهی می دهد که 1% درصد از گردش مالی تولید شده در بخش پوشاک در جهت مسئولیت اجتماعی-زیست‏محیطی این شرکت استفاده می شود. برای قدردانی از تعهد این شرکت به مسائل زیست‏محیطی، جایزه ملی رادیکال سبز که توسط «هفته سبز» ارائه می ‏شود به این برند اهدا می‏ شود. این جایزه به شرکت‏هایی اهدا می ‏شود که به صورت روزانه در زمینه توسعه محصولات و فرایند‏های پایدار فعالیت می‏کنند. در پایان سال، در حوزه ارتباطات نیز اتفاق جالب دیگری رخ می‏دهد: بیش از 500 SME ایتالیایی ارزیابی شده توسط روزنامه کوریره دلا سرا و دانسگاه IULM میلان، اولین جایزه مطلق برای بهترین ارتباطات تجاری و همچنین بهترین ویدئوی شرکتی به برند لا اسپورتیوا داده می ‏شود. در نهایت، در سال 2018 بخش تولید جدید نیز افتتاح می‏ شود. مساحت این بخش تولید حال به بیش از 25000 متر مربع رسیده و این اجازه را می‏دهد که بتوان از پس تقاضای رو به رشد محصولات کوه‏نوردیف آنهم با نزدیک شدن المپیک 2020 توکیو برآمد.


  • skimountaineerging – ورزشی که در آن، افراد به ارتفاعات کوه صعود کرده و سپس با اسکی پایین می ‏آیند.
  • Narciso Delladio
  • Calzoleria Sportiva
  • Quality System Certification
  • The North Face
  • La Sportiva USA
  • Mister Lanfranco Brugnoli
  • Environmental Management System
  • Stratos
  • Trango Cube
  • Spectre
  • Sparkle
  • Stratos Cube
  • Code of Ethics
  • Urban Zemmer
  • Helios SR
  • Giulia Delladio
  • Stratos Hi-Cube

1 دیدگاه

  1. عجب دنیایی داره کفش ، واقعا آدم تاریخچه این برندارو میبینه خیلی علاقه مند میشه که برند شخصی خودشو بزنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا