نقد و بررسی

بررسی تکنولوژی بوست آدیداس Adidas boost

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

بررسی تکنولوژی بوست آدیداس Adidas boost

سری کفش های بوست ادیداس همیشه مورد توجه بوده اند و با ظاهر خوبی که دارند نیز همیشه جزو انتخاب های عالی برای ورزشکاران به حساب می آمدند. در این مقاله به صورت تخصصی به بررسی تکنولوژی بوست در کفش های آدیداس خواهیم پرداخت و همچنین بهترین سری کفش های ادیداس بوست را نیز به شما معرفی خواهیم کرد.

سیر تکامل بوست از ابتدا تا 2021

تصور کفش های آدیداس بدون فناوری بوست سخت است زیرا سال های سال است که آدیداس از این فناوری انقلابی و فوق العاده در کفش هایش استفاده می کند.

تکنولوژی بوست آدیداس چیست ؟

فناوری adidas Boost محصولی از تیم نوآوری آدیداسAIT  و شیمیدانان آلمانی BASF است. در این فناوری برای گرد هم آوردن مزایای قبلی ( بالشتک نرم و پاسخگو) ایجاد شده است. در آن زمان فوم EVA استاندارد صنعتی برای کفش های دویدن عملکرد بسیار خوبی داشت. Boost قصد داشت همه اینها را تغییر دهد و یک زیره میانی ساخته شده از هزاران ذره منبسط شده را معرفی کند که با هم کار می کنند تا بازگشت انرژی را در هر قدم افزایش دهد.

Boost در سال 2013 به طور رسمی در اولین محصولات پیاده روی و دویدن آدیداس ادغام شد. در سال‌های بعد، Boost به عنوان نماد کفش های رانینگ اسم و رسمی برای خود دست و پا کرد و در نهایت آنقدر محبوب شد که به دنیای ورزش و فرهنگ لباس خیابانی راه پیدا کرد.

فناوری بوست چگونه ساخته می شود ؟

برای ایجاد Boost، ذرات پلی یورتان ترموپلاستیک منبسط می شوند تا سلول های بسته را در اطراف کیسه های کوچک هوا تشکیل دهند. محصول به دست آمده به عنوان پلی یورتان ترموپلاستیک منبسط شده – یا به اختصار eTPU شناخته می شود.

مزایای بوست به نسبت دیگر تکنولوژی ها چیست ؟

بوست آدیداس همیشه به خاطر بازگشت انرژی خود شناخته شده است، اما در واقع پنج مزیت  دیگر نیز در Boost وجود دارد که تجربه دویدن را بسیار لذت بخش تر می کند.

افزایش راحتی کفش : بالشتک بوست راحتی را فراهم می کند که می توانید در زیر پا احساس کنید. Boost همچنین برای مقابله با طیف گسترده ای از دماها طراحی شده است، و آن را به نوعی کفش دویدن تبدیل می کند که می تواند بدون هیچ مشکلی در میان باد، برف، فصول سرد و گرم سال ، باران و هر شرایط آب و هوایی دیگر ایده آل باشد.

سومین و چهارمین مزیت بوست دوام و انعطاف پذیری بسیار بالای آن است. Boost فناوری  ای است که می تواند برای کیلومتر های با دوام و مقاوم باقی بماند بدون اینکه کمترین میزان آسیب دیدگی یا فرو رفتگی را در کفش شاهد باشیم.

در عین حال، Boost به اندازه کافی منعطف است تا یک سواری نرم و رویایی را ارائه دهد – مهم نیست با چه سرعتی حرکت می کنید.

پنجمین و معروف ‌ترین مزیت کفش های آدیداس بوست قدرت جذب و بازگرداندن بیشتر خروجی انرژی یک ورزشکار است که صنعت کفش را برای همیشه تغییر داد و فشار بسیار زیادی به دیگر رقبای این برند آلمانی آورد تا آن ها نیز فناوری های بهتری در کفش هایشان تعبیه کنند. خیلی از برند های قصد تقلید از بوست را داشتند اما به جرات می توان گفت هیچ کدام از آن ها موفقیت بوست آدیداس را نداشتند.

فناوری بوست از ابتدا تا 2021

کمپانی آدیداس از اولین نسخه تجاری خود از سری بوست در سال 2013 رونمایی کرد استانداردهای جدیدی را برای فناوری کفش تعیین کرد و به طور مداوم این روایت را با تکرار و بهبود به جلو سوق داده است. در اینجا جدول زمانی کوتاهی از برخی از دستاوردهای مهم Boost را برای شما فراهم کرده ایم تا بهتر با تاریخچه کفش های سری بوست آشنا شوید.

 همه چیز از سال 2013 شروع شد : اولین کفش سری بوست یعنی Energy Boost به عنوان اولین کفش دویدن آدیداس با زیره میانی Boost به نمایش درآمد.

سال 2014 : adiZero adios Boost برنده مسابقات WR مردان در ماراتن برلین شد و همین موضوع باعث شد که بوست بیش از پیش محبوب شد.

2015 : Ultraboost تبدیل به یک موفقیت متقاطع دویدن و مد با عملکرد بالا شد.

2016 : Ultraboost X با یک رویه بدون توری و پشتیبانی هدفمند، طراحی را حتی بیشتر می کند.

2017 : adiZero adios Boost برنده مسابقات WR زنان در ماراتن لندن شد.

2018 : Ultraboost x Parley زباله های بازیافتی و بازیافتی را در طراحی نمادین خود گنجانده است.

2019 : داستان Boost با انتشار Ultraboost 19 و Pulseboost HD ادامه دارد.

2020 : Ultraboost 20 دارای بافت میانی پا است که انعطاف پذیری و کنترل را ارائه می دهد.

2021 : UB21 یک کپسول Boost 6٪ اضافی اضافه می کند که بازگشت انرژی باورنکردنی و یک تناسب پایدار، راحت و حمایتی طراحی شده برای محافظت از گام های شما در طول روز را فراهم می کند.

بررسی کفش های سری بوست آدیداس

اکنون، نگاهی دقیق‌تر به کفش‌های Boost فعلی موجود در بازار خواهیم داشت برای آن دسته از افرادی که قصد خرید کفش های آدیداس را دارند حتما توصیه می کنیم که در ادامه همراه چارسونت باشید.

کفش الترابوست 2021
کفش الترابوست 2021

کفش پیاده روی و دویدن آدیداس ULTRABOOST 21

جدیدترین کفش‌ بوست که برای دویدن طراحی شده است بهترین واکنش‌پذیری را نسبت به انرژی دریافتی را خواهد داشت ، این کفش استاندارد جدیدی را در فناوری Boost ایجاد کرد است. Ultraboost 21 با افزایش 6 درصدی در کپسول های Boost و بازگشت انرژی باورنکردنی، ثبات، راحتی و تناسب حمایتی فوق العاده را فراهم می کند.

خمیدگی S شکل پشتی کفش لغزش را از بین می برد تا یک تناسب ایمن داشته باشید که پاشنه پا و تاندون آشیل شما را راحت نگه می دارد.

رویه الترابوست 21 با فناوری Primeknit+ که با PrimeBlue، یک ماده بازیافتی با کارایی بالا، حاوی حداقل 50 درصد مواد بازیافتی اقیانوس یا Parley Ocean Plastic ، ساخته شده است، همچنین پاهای شما را با یک روکش جوراب مانند که به همان اندازه که بسیار انعطاف است و ایمن است، در آغوش می گیرد.

با کشش و انعطاف بیشتر نسبت به نسخه های قبلی، زیره سبک وزن Ultraboost 21 چسبندگی ملایمی را در انواع آب و هوا فراهم می کند. برای دوندگانی که به صورت تخصصی به پیاده روی و دویدن می پردازند آدیداس الترابوست 21 بسیار مناسب است.

کفش الترابوست 20
کفش الترابوست 20

کفش آدیداس ULTRABOOST 20

کفش آدیداس الترابوست 20 کفشی بسیار نوآورانه است که این نوآوری در عمل اثبات شده است. زیره میانی Boost با هر مرحله 20 درصد بازگشت انرژی بیشتری را ارائه می دهد.

دقت در  دوخت قرار دادن فیبر متناسب، یک فرآیند نساجی که چگالی نخ را تا میلی متر محاسبه می کند، سبب شده است که این کفش به انتخابی خاص برای ورزشکاران تبدیل شود.

لایه میانی Ultraboost 20 هم انعطاف پذیری و هم کنترل را برای یک سواری راحت فراهم می کند.

و در اخر، قاب پاشنه در هنگام پرش و فرود پشتیبانی خوبی را از پای شما به عمل می آورد و Ultraboost 20 را برای پیمودن مسیر های مختلف به انتخابی عالی بدل می کند.

آدیداس سولار بوست
آدیداس سولار بوست

کفش ادیداس سولاربوست مدل ADIDAS SOLARBOOST

Solarboost با الهام از مهندسی هوافضا در سال 2018 راه اندازی شد.

Solarboost که با عملکرد، پشتیبانی و راحتی به عنوان اولویت‌های اصلی ساخته شده است، جایگزین Supernova Boost به عنوان کفش دویدن فوق‌العاده حمایتی این برند عرضه شد.

همه چیز در مورد تقطیر نوآوری با فناوری بالا به یک کفش دویدن ساده و کارآمد بود – البته دارای فناوری Boost.

Solarboost همچنین دارای ساختار پاشنه به روز و رویه ای بود که با قرار دادن فیبر متناسب  TFP ساخته شده بود.

ADIDAS SUPERNOVA Boost

در سال 2015، آدیداس سوپرنوا بوست به عنوان یک کفش حمایتی برای دوندگانی که دچار پرون شدن (چرخاندن مچ پا در هنگام پایین آمدن یا فرود آمدن پا) بیش از حد یا کم ‌پرون می‌شوند. با اثبات اینکه ثبات و سبکی می توانند با هم کار کنند، Supernova Boost دارای یک زبانه داخلی گسترده در یک کفش دویدن خنثی و روزمره است.

کفش ادزیرو بوست
کفش ادزیرو بوست

کفش آدیداس مدل ADIDAS ADIZERO ADIOS BOOST

آدیداس adiZero adios Boost که برای دویدن و مسابقات ساخته شده است، برای ورزشکاران طراحی شده است. همه چیز در مورد نتایج بود ، ورزشکاران آدیداس ویلسون کیپسانگ و مری کیتانی مدعی طلای مردان و زنان در ماراتن نیویورک 2014 با پوشیدن این کفش شدند موفق شدند افتخارات زیادی کسب کنند. افتخارات ادامه داشت ، در سال 2017، مری کیتانی سریع‌ترین دونده ماراتن زن جهان شد و ماراتن لندن را در 2:17:01 باadidas adiZero Boost به پایان رساند.

الترابوست 19
الترابوست 19

کتانی آدیداس مدل ADIDAS ULTRABOOST 19

برای شکست محدودیت‌های دیگر درسری کفش های بوست ، آدیداس از 4000 دونده دعوت کرد تا به تست کردن یکی از بهترین کفش های آدیداس کمک کنند – همکاری با Ultraboost 19 از زیره به بالا. Ultraboost 19 از 17 جزء Ultraboost استفاده کرد و آنها را به 4 جزء تبدیل کرد :

یک زیره تقویت‌کننده بهینه، رویه Primeknit 360، فنر پیچشی تنظیم‌شده و قاب پاشنه سه‌بعدی.

هر جزء به خوبی تنظیم شده بود تا خروجی عملکرد کفش را برای هر سبک دونده به حداکثر برساند. Ultraboost 19 با 20 درصد Boost بیشتر و ساختاری بدون درز و جوراب مانند، به پاسخگوترین کفش دویدن آدیداس تبدیل شد.

کفش ورزشی ادیداس ADIDAS PULSEBOOST HD

دوندگان شهری آدیداس ADIDAS PULSEBOOST HD برای شما طراحی شده است. در سال 2019، Pulseboost HD با زیره میانی Boost HD تکامل یافته به خیابان ها آمد تا ثبات بیشتری را در منظره شهری غیرقابل پیش بینی ایجاد کند.

کفش Pulseboost HD همراه با زیره Adaptive Traxion، سطوح شهر را در هر شرایطی می‌گیرد و ثبات شما را بر روی زمین حفظ می کند. این استاندارد جدید برای دوندگانی است که خواهان راحتی و پاسخگویی Boost، همراه با ثبات لازم برای پیمایش در شهر هستند. Pulseboost HD حرکت صحیح را در هر سطحی، در هر زمان و همیشه حفظ می کند.

الترابوست ایکس
الترابوست ایکس

کفش زنانه آدیداس مدل ADIDAS ULTRABOOST X

در پاسخ به تقاضای فزاینده دوندگان زن در سراسر جهان، Ultraboost X شکل اصلی Ultraboost را تغییر داد و آن را به یک کفش پرفورمنس برای زنان تبدیل کرد.

آدیداس الترابوست X مجهز به رویه Primeknit بدون توری و قوس شناور متمایزاست ، این کفش بلافاصله تبدیل به یک نماد برای طیف Boost شد. این کفشی است که به لطف بسته شدن باند الاستیک جسورانه خود که پشتیبانی هدفمندی را در هر لحظه از قدم زدن دونده ایجاد می کند، متمایز می شود.

الترابوست 2015
الترابوست 2015

ADIDAS ULTRABOOST

آدیداس اولترابوست نقطه عطفی در تکامل Boost بود. Ultraboost که در سال 2015 راه اندازی شد، با استفاده از فناوری ARAMIS، که قبلاً توسط ناسا برای آزمایش یکپارچگی ساختاری شاتل های فضایی استفاده می شد، توسعه یافت.

ARAMIS به تیم نوآوری آدیداس اجازه داد تا فشار و تنش روی قسمت‌های مختلف پای دونده را بررسی کند – تا سطح زیر میکرومتر. این دوره کاملاً جدید از تجزیه و تحلیل عملکرد همان چیزی بود که به شکل نمادین Ultraboost منجر شد: رویه Primeknit، قفس توری جدا شده، و تقویت کننده پاشنه تا پنجه.

بعدها یک سری رنگ‌های کم عرضه (از جمله بسته‌های منطقه درخشان کاملاً سفید و بازتابنده که کانیه وست در اجرای جوایز موسیقی بیلبورد در سال 2015 پوشید)، آدیداس اولترابوست اولین کفش دویدن شد که به همان اندازه در دنیای مد محبوب بود. برای دوندگان نیز انتخابی فوق العاده به شمار می آمد. امروزه، نسل Ultraboost دارای تکرارهای نمادین بسیاری است، از جمله چندین همکاری با برند و اشخاص مختلف و رنگ‌های متفاوت

کفش ADIDAS SUB2 Boost

Sub2 Boost کفشی فوق العاده برای مسابقات است که بی شک هر دونده ای را به یک قهرمان تبدیل می کند. Sub2 Boost که طی چندین سال با کمک ورزشکاران برتر آدیداس توسعه یافت، برای انجام یک کار ساخته شد: شکستن سد 2 ساعته ماراتن.

آدیداس کفش دویدن Sub2 Boost Boost Light را معرفی کرد، یک ترکیب Boost که 100 گرم از زیره استاندارد Boost را حذف کرد. با وجود فرم ساده، Sub2 Boost از بالشتک معروف Boost برای سواری راحت و پرانرژی استفاده می کند.

آدیداس انرژی بوست
آدیداس انرژی بوست

کفش آدیداس ADIDAS ENERGY BOOST

با ترکیب رویه پلی اورتان الاستیک Techfit با زیره میانی آدیداس Boost، طرح اصلی آدیداس Energy Boost، فناوری نوپا را در بسته‌ای سبک وزن و خنثی معرفی کرد.

Energy Boost اولین جفت کفش دویدن بود که Boost را به میان مردم آورد. واکنش‌پذیری کفش و روکش بالشتکی ممتاز نشان‌دهنده شروع عصر جدیدی برای آدیداس است.

اگر قصد خرید یا مشاهده قیمت انواع کفش ها برند آدیداس از سری بوست و دیگر مدل های این برند را دارید بر روی قیمت کفش آدیداس کلیک کنید.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_btn title=”قیمت کفش آدیداس” color=”juicy-pink” size=”lg” align=”center” link=”url:https%3A%2F%2Fcharsoonet.com%2F11_adidas”][/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا