راهنمای خرید

بررسی کفش سالومون ایندکس Salomon index .01

کفش سالومون ایندکس اولین کفشی از برند سالومون است که برای تمرین و مسابقه در مسافت های طولانی جاده ای ساخته شده است و می توان با آن ساعت ها به تمرین پرداخت و در عین حال کاملا قابل بازیافت طراحی شده است.

کفش سالومون ایندکس 01 سالومون نتیجه سال ها تحقیق تیم سالومون برای تولید یک کفش کاملا بازیافت پذیر است و  همچنین یک تجربه دویدن فوق العاده را برای شما به ارمغان می آورد.

INDEX01 سالومون
INDEX01 سالومون

در ادامه این مطلب قصد دارم تجربیات خودم را در رابطه با کفش سالومون ایندکس که از آن در شرایط مختلف استفاده کرده ام را با شما به اشتراک بگذارم و به بررسی تخصصی این کتانی رانینگ بپردازیم.

بررسی کفش سالومون ایندکس index 01

مناسب : تمرین ، مسابقه و مسافت های طولانی

قطر : 9 میلی متر

وزن در سایز 40 : 264 گرم

جنس لایه رویه : پلی استر بازیافت شده

زیر میانی : TPU،  فوم و مخلوط نیتروژن

زیره: فوم TPU

کفش ورزشی سالومون ایندکس
کفش ورزشی سالومون ایندکس

سالومون index 01 چگونه و با چه هدفی تولید شده است ؟

پس از سالها تحقیق ، سرانجام کمپانی سالومون توانست ، اولین کفش دویدن 100٪ پایدار را تولید کند.

Salomon نام این محصول را Index.01 گذاشت این کفش تاجای ممکن پایدار است.

پایدار بودن به این معنی است که این کفش از مواد قابل بازیافت ساخته شده است و حتی زمانی که عمرش به عنوان یک کفش تمام شود به راحتی بازیافت می شود.

کفش قابل بازیافت
کفش قابل بازیافتکفش قابل بازیافت

اما چرا یک کفش دویدن قابل بازیافت بسازیم؟

Salomon یک برند بسیار معتبر و شناخته شده در زمینه تولید لوازم ورزشی به ویژه کفش می باشد و بیشتر به واسطه ی تولید محصولات مناسب استفاده در فضای باز شناخته می شود.

آنها آرزو دارند با تولید محصولاتی که به محیط زیست آسیب نمی رساند ، به پایداری جهانی کمک کنند.

بازیافت کفش ها به طور کلی کاری بسیار دشوار است زیرا برای تولید یک کفش در اغلب موارد از مواد مختلفی استفاده می شود که بازیافت 100 درصدی آن ها را غیر ممکن می کند و بهترین روش برای از بین بردن آن ها سوزاندن است.

با این حال ، سالومن Index.01  گامی بزرگ در جهت درست برای یافتن راه حل های پایدار بر می دارد.

کتانی قابل بازیافت سالومون
کتانی قابل بازیافت سالومون

سالومون ایندکس ، یک کفش با دومتریال

در ابتدا سالومون قصد داشت این کفش مخصوص دویدن را منحصراً با استفاده ازمواد TPU  تولید کند.

به این ترتیب آنها فقط به یک ماده برای تولید نیاز داشتند. اما آن پروژه چندین چالش داشت. یکی از آنها رویه کفش بود.

جنس رویه کفش ایندکس 01
جنس رویه کفش ایندکس 01

لایه رویه کفش سالومون ایندکس 01

همانطور که همه می دانیم فوم به عنوان رویه کفش نه نرم و نه انعطاف پذیر، بنابراین سالومون پلی استر را به عنوان یک ماده بازیافتی تولید شده از بطری های پلاستیکی قدیمی برای تولید این کفش در نظر گرفت. بطری های پلاستیکی به الیاف پلی استر تجزیه می شوند و دیگر احتیاجی به سوزاندن آن ها نیست.

شاید تصور این که رویه ای کفش از چیزی که قبلاً بطری پلاستیکی بود است کار دشواری باشد. اما جهان پر از معجزه است و خوب است بدانید که قسمت فوقانی این کفش بسیارشگفت آور است و کاملا نرم و پاسخگو است.

من مجبور بودم به بافت داخلی پارچه به اندازه پشم عادت کنم اما به راحتی روی پای شما می پیچد و آنقدر داغ نمی شود که در شرایط آب و هوایی کمی گرمتر نتوانید کفش را بپوشید.

قسمت فوقانی آن باریک و تنفس پذیر است که تحرکات را در حین دویدن آسان می کند.

سالومون برای تحقق آرمان های خود تصمیم گرفت کفشی تولید کند که 100٪ قابل بازیافت است. مواد به کار رفته در این کفش کاملا قابل بازیافت هستند. خوب است بدانید که حتی برای اتصال لایه بالایی به پایینی کفش از چسب هایی استفاده شده است که قابل بازیافت هستند.

به منظور افزایش دوام و ماندگاری این کفش طراحان در قسمت های لبه ی کفش از یک لایه tpu استفاده کرده اند که به افزایش عمر کفش کمک می کند.

سالومون ایندکس 01 SALOMON INDEX
سالومون ایندکس 01 SALOMON INDEX

 تناسب و رنگ کفش

وقتی برای اولین بار Salomon Index.01 را پوشیدم ، اندازه آنها بزرگ به نظر می رسید ، اما واقعاً به سفت شدن بندها کمک می کند. از نظر طول ، من فکر می کنم Salomon Index.01 از نظر اندازه معمولی است ، اما باید انتظار داشته باشید که کفش نسبتاً در قسمت جلو و پنجه پا بزرگ تر باشد.

سالومون ایندکس 01 فقط با رنگ سفید تولید شده است. تا آنجایی که من می دانم ، سالومون اظهارنظر رسمی نکرده است ، اما می توانم تصور کنم که سالومون این رنگ را انتخاب کرده است تا از استفاده از مواد شیمیایی سمی برای رنگ کردن کفش اجتناب کند و همچنین هنگامی که مواد برای محصولات دیگر بازیافت می شوند ، کار با آن راحت تر باشد.

لایه میانی و اجزای آن

با مرتب سازی قسمت بالایی ، سالومون تصمیم گرفت که لایه میانی کفش را از فوم TPU تولید کند. اما این امر از نظر راحتی و دوام نیز چالش هایی را به همراه داشت.

به منظور افزایش راحتی کفش طراحان تصمیم گرفتند که نیتروژن به کفی TPU اضافه شود و سالومون نام ماده را INFINIRIDE انتخاب کرد.

INFINIRIDE بسیار شبیه به موادی است که آدیداس در سری کفش هایADIDAS BOOST و ساکونی در کفش Saucony’s PWRRUN استفاده کرده است.

زمانی که در کفش سالومون ایندکس با سرعت متوسط می دوید عملکرد خوبی را می بینید اما وقتی با سرعت کمتری می دویدید راحتی ممکن است کم تر بنظر برسد.

اگر از طرفداران HOKA ، Saucony Triumph ، Mizuno Wave Sky Neo یا ADIDAS ULTRABOOST هستید ، Salomon Index.01 احتمالاً این کفش برایتان کفشی با زیره محکم به حساب می آید.

علی رغم این واقعیت که Salomon Index.01 در واقع دارای یک زیره داخلی نسبتاً ضخیم است ، کنترل سطح فوق العاده ای را ارائه می دهد.

کفش اسپرت سالومون

من Index.01 را برای دونده ای که کفش مخصوص دویدن با کفی محکم برای مسافتهای حداکثر 10 کیلومتر می خواهد توصیه می کنم.

زیره اندکی محکم برای فواصل زمانی یا دویدن های آرام بسیار مناسب است. همچنین گفتنی است که لایه روی این کفش بسیار سبک و راحت است و تهویه هوا به خوبی در ان صورت می گیرد.

در طول فرآیند تولید ، سالومون ایندکس 01 چندین آزمایش را پشت سر گذاشته است تا از تناسب ، راحتی و دوام مطابق با استانداردهای Salomon اطمینان حاصل شود.

این یک بررسی کیفی است که همه کفش های دویدن Salomon (از جمله کفش های بسیار محبوب) حتما پشت سر می گذارند.

کفش رانینگ سالومون ایندکس 01
کفش رانینگ سالومون ایندکس 01

لایه خارجی کفش

همانند لایه میانی ، زیره این کفش نیز از مواد TPU تولید شده است که با بسیاری از کفش های دویدن که معمولاً از مواد لاستیکی استفاده می کنند متفاوت است.

با این وجود ، زیره در Salomon Index.01 با دوام به نظر می رسد. این قسمت از کفش با لبه های کوچک طراحی شده است تا چسبندگی بالایی را به همراه داشته باشد. مسلماً آنها مانند بسیاری از کفش های دویدن جهت دار نیستند ، اما کفش به سطوح محکم از جمله مسیرهای خاکی و مسیرهای جنگلی چسبندگی خوبی دارد.

سالومون ایندکس 01. در درجه اول یک کفش جاده ای است که به لطف زیره خوبی که دارد بر روی آسفالت عملکرد بسیار خوبی دارد.

زیره خارجی در قسمت جلویی و پاشنه پا تقویت شده است زیرا این نواحی بیشتر در معرض ساییدگی قرار دارند.

کفش قابل بازیافت سالومون
کفش قابل بازیافت سالومون

کفش های قابل بازیافت

سالومون می خواهد نشانه شروع یک تجارت پایدارتر و سازگار با محیط زیست باشد. بنابراین تولید کفش از مواد بازیافتی کافی نیست.

به همین دلیل برای تسهیل فرایند بازیافت یک کد QR روی هر جفت Index.01 درج شده است ، که باید پس از اتمام استفاده از Index.01 آن را برای سالومون ارسال کنید. بازگشت کفش ها به کارخانه کاملا رایگان خواهد بود و متعاقباً توسط Salomon بازیافت می شوند.

Salomon برای اجرایی شدن این امر ، ایستگاه های بازیافت منطقه ای را در سراسر جهان راه اندازی می کند تا مجبور نباشند از کفش در سراسر جهان پرواز کنند. بسته به جایی که در جهان بازگردانده می شوند ، همه Index.01 به شرح زیر داستان خود را دریافت می کنند. در اروپا کفی TPU از Index.01 برای تولید چکمه های اسکی بازیافت می شود در حالی که قسمت بالایی آن برای منسوجات استفاده می شود.

من واقعاً تحت تأثیر مفهوم Salomon Index.01 قرار گرفته ام و امیدوارم در آینده شاهد تاثیرات این ایده روی شرکت های دیگر نیز باشیم.

مفهوم بازیافت بسیار ساده به نظر می رسد اما زمان مشخص می کند که آیا مصرف کنندگان از آن استفاده خواهند کرد یا خیر. مطمئناً مستلزم آن است که ما بازیافت لباس و کفش را در زندگی روزمره خود بپذیریم.

سالومون ایندکس 01
سالومون ایندکس 01

جمع بندی

Salomon Index.01 ترکیبی از مد روز ، عملکرد فوق العاده و ارزشهای پایدار است.  در مجموع می توان گفت سالومون Index 01 یک کفش مناسب برای دوندگانی است که قصد دارند از این محصول برای پیمودن مسافت های طولانی استفاده کنند و به دنبال پایداری بالا هستند.

منبع مقاله : www.runningxpert.com

خرید کفش سالومون

اگر قصد خرید یا مشاهده قیمت محصولات جدید سالومون را دارید کافیست به صفحه فروشگاهی چارسونت سری بزنید بر روی متن آبی رنگ کلیک کنید.

قیمت و خرید کفش سالومون

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا