آموزشی

تریل رانینگ چیست؟ راهنمای جامع + نکات طلایی و ضروری

Everything about Trail running

اگر برای شما هم این سوال پیش آمده که تریل رانینگ چیست؟ به جای درستی آمده‌اید. در واقع این ورزش را می‌توان به‌عنوان یکی از ورزش‌های هوازی و زیرشاخه‌ی پیاده‌روی دانست. اگر از ورزش در خانه خسته‌اید و به‌دنبال ایجاد تنوع در نحوه ورزش کردنتان می‌گردید، می‌توانید با دویدن در طبیعت، ضمن افزایش روحیه ورزشکاری خود، از یکنواختی فاصله گرفته و تجربه جدیدی را در مسیرهای کوهستانی و یا جنگلی بدست آورید. دیدن مناظر طبیعی لذت دویدن را دوچندان کرده و شما در دل طبیعت می‌توانید فوق‌العاده‌ترین تجربه را با عبور از مسیرهای سخت و چالش برانگیز کسب کنید.

تریل رانینگ چیست؟
تریل رانینگ چیست؟

فهرست مطالب

تریل رانینگ چیست؟

تفاوت تریل رانینگ و دویدن معمولی به مسیر انجام آن برمی‌گردد. برخلاف پیاده‌روی و دویدن معمولی، در تریل رانینگ زمین صاف و مسطح نبوده و باید روی سطوح ناهموار بدوید. به همین دلیل است که تریل رانینگ را ورزشی فراتر از دویدن می‌دانند. هنگام دویدن در طبیعت گاهی مسیر شما روبه بالا بوده و گاهی با شیبی تند مواجه می‌شوید. با وجود رویارویی با چالش‌های متفاوت هنگام دویدن، با تریل رانینگ سیستم ایمنی و عصبی بدن شما تقویت می‌شود و یاد می‌گیرید که هنگام مواجه با شرایط جدید چگونه برخورد کنید.

در ادامه این مقاله به بررسی مزایای تریل رانینگ پرداخته و شما را با نکات لازم هنگام دودیدن در طبیعت آشنا خواهیم کرد؛ با ما همراه باشید.

مزایای تریل رانینگ چیست؟

اهمیت دویدن در طبیعت آن‌جایی به‌چشم می‌آید که برخلاف دویدن معمولی در پارک یا باشگاه موانع زیادی چون خاک، سنگ و یا شن برسر راه شما قرار می‌گیرد و باید خود را برای هر مسیری آماده کنید. بهترین زمان برای تریل رانینگ، فصل تابستان است که در ادامه قصد داریم شما را با مزایای این ورزش محبوب آشنا کنیم.

  • رهایی از فشارهای ذهنی

این روزها برای رهایی از فشارهای روانی و ذهنی، بهترین راه‌حل دویدن در طبیعت است که به‌لطف آن می‌توانید کارکرد مغزتان را بهبود ببخشید و برای روزهای کاری در آینده آماده شوید. اگر آخرهفته به‌دنبال تفریحی می‌گردید که شما را از هیاهوی شهر دور کند و در عوض به شما آرامش دهد، پیشنهاد ما به شما تریل رانینگ است؛ زیرا که با حضور در طبیعت از مناظر دیدنی لذت برده و با ورزش دو می‌توانید ذهن و بدن خود را تقویت کنید. سپری کردن چندساعت در طبیعت، اثرات مثبت بیشماری داشته که کوچکترین آن می‌تواند دور کردن افکار منفی از ذهن شما باشد.

  • بهره‌مندی از قدرت عضلانی بیشتر

از قدیم گفته‌اند که عقل سالم در بدن سالم است! برای داشتن بدنی سالم و اندامی متناسب، تریل رانینگ بهترین گزینه است. علاوه‌براین، تمامی اعضای بدنتان هنگام دویدن در طبیعت و مسیرهای ناهموار تقویت می‌شوند. هنگام دویدن در طبیعت، انعطاف‌پذیری مچ پایتان بهبود یافته و چابکی شما درنتیجه تغییر طول گام‌هایتان در مسیرهای مختلف برای مقابله با سنگ و گیاه افزایش می‌یابد. به‌طور کلی، به‌کمک تریل رانینگ شما به دونده‌ای بهتر تبدیل می‌شوید و عضلاتتان در برابر ضربه کمتر آسیب می‌بیند.

  • دوری از یکنواختی

شاید شما نیز مانند بسیاری دیگر بعد از مدت‌ها انجام ورزشی خاص، خسته شوید و به‌دنبال ایجاد تغییر و تحول بگردید. خوشبختانه، در تریل رانینگ هیچ یکنواختی در کار نیست. قرار گرفتن در مسیر و شیب‌های مختلف هر بار تجربه‌ای جدید را برای شما به ارمغان می‌آورد.

برخی از ورزشکاران برجسته بر این باورند که دویدن معمولی با تریل رانینگ تفاوت‌های بسیاری دارد؛ زیرا که هنگام انجام تریل رانینگ به‌دلیل برخورد با موانعی چون سنگ، صخره و تپه و همچنین رویارویی با چالش‌های هیچان‌انگیز این احساس به‌شما دست می‌دهد که کاری فراتر از دویدن را به سرانجام رسانده‌اید.

لوازم ضروری تریل رانینگ چیست؟
لوازم ضروری تریل رانینگ چیست؟

برای شروع ورزش تریل رانینگ چه لوازمی نیاز داریم؟

بدون شک برای دویدن به طبیعت به لوازمی احتیاج خواهید داشت تا در مسیر شما را همراهی کرده و تجربه لذت‌بخشی را در اختیارتان قرار دهند. برخی از این لوازم عبارتند از:

کوله پشتی مخصوص تریل رانینگ
کوله پشتی مخصوص تریل رانینگ
  • کوله‌پشتی مخصوص تریل رانینگ:

بهتر است که برای ورزش تریل رانینگ یک کوله‌پشتی کوچک و بطری آب با خود به‌همراه داشته باشید تا در صورت احساس خستگی کمی آب نوشیده و سپس بتوانید به راه خود ادامه دهید. انتخاب کوله‌پشتی مناسب از آن جهت مهم بوده که تجهیزاتتان را بتوانید در آن قرار دهید تا هنگام دویدن مانع حرکتتان نشوند.

فراموش نکنید که برای انجام تریل رانینگ اگر مسیر کوتاهی پیش‌رو دارید بهتر است کوله پشتی شما 2 لیتری باشد و در صورتی که قصد پیمودن مسیری طولانی را درنظر دارید، پیشنهاد ما به شما کوله‌پشتی 10 الی 15 لیتری است.

غذاهای مناسب تریل رانینگ
غذاهای مناسب تریل رانینگ
  • غذای لازم هنگام تریل رانینگ:

هنگام پیمودن مسیرهای طولانی بدون شک احساس گرسنگی به‌شما دست خواهد داد: به‌همین‌دلیل، به‌همراه داشتن غذا و یا خوراکی یکی از ملزومات تریل رانینگ به‌شمار می‌رود. هنگام دویدن، غذا خوردن کمی دشوار بوده و ممکن است شما را در طی مسیر اذیت کند: بنابراین، غذایی به‌همراه باشید که سبک باشد و بتوانید آن را به‌راحتی هضم کرده و به دویدن در طبیعت ادامه دهید.

پتو مناسب طبیعت
پتو مناسب طبیعت
  • پتو و ژاکت:

اگر قصد شرکت در مسابقات تریل رانینگ را دارید، به‌همراه داشتن یک پتوی ایمنی سبک وزن در کوهستان واجب است! زیرا که در صورت احساس سرمای شدید می‌توانید از خود محافظت کنید.

علاوه برآن، بهتر است هنگام دویدن در مناطق سرد، ژاکتی سبک و ضدآب در کوله پشتی خود قرار دهید تا در صورت نیاز بتوانید از آن استفاده کنید.

بهترین کفش تریل رانینگ
بهترین کفش تریل رانینگ
  • کفش مناسب تریل رانینگ:

انتخاب کفش مناسب یکی از مهمترین نکاتی است که هنگام دویدن باید مدنظر داشته باشید تا هیچ آسیبی به پاهایتان نرسد. در ادامه با توضیح راهنمای جامع انتخاب کفش ورزشی مناسب برای دویدن در طبیعت به شما کمک می‌کنیم که هنگام انجام این ورزش با مشکل مواجه نشوید.

تکنیک های تریل رانینگ
تکنیک های تریل رانینگ

آیا برای ورزش تریل رانینگ تسلط به تکنیک های دویدن ضروری است؟

تریل رانینگ برخلاف سایر ورزش‌ها به تمرینات بدنی زیادی نیاز ندارد و تنها با انجام تمرینات ساده در مدت زمان کم می‌توانید آمادگی دویدن در طبیعت را بدست آورید. با کمی تمرین عملکرد خود را افزایش داده و مدت بیشتری را به ورزش کردن اختصاص دهید. علاوه براین، با انجام تمرینات ساده فیبرهای عضلانی بیشتری را جذب کرده و کمتر احساس خستگی خواهید کرد.

برای اینکه بدن مقاوم‌تری داشته باشید لازم است که گاهی خارج از مسیر دو به تمرین بپردازید. برخی از تمرینات ورزشی چون دراز و نشست، کرانچ و یا پلانک سیستم بدنی شما را تقویت کرده و به بهبود استقامت شما کمک می‌کند. برای موثر واقع شدن این تمرینات لازم است که هفتگی یک یا دو روز را به انجام آن اختصاص دهید. لازم به‌ذکر است که باید هرزگاهی نوع این تمرینات را تغییر داده تا بدن شما به یک نوع خاص عادت نکند و در مدت زمانی خاص قدرت آن افزایش یابد.

همانطور که گفته شد با انجام تریل رانینگ انعطاف‌پذیری بدن شما افزایش می‌یابد؛ برای اینکه برای انجام این ورزش آماده‌تر باشید می‌تواند علاوه بر انجام تمرینات قدرتی، به یوگا نیز بپردازید. توجه داشته باشید که از حرکات کششی نباید غافل شوید؛ زیرا که دویدن روی تپه و یا پیمودن مسیرهای شیب‌دار به انعطاف زیادی نیاز دارند.

ورزش تریل رانینگ مناسب چه افرادی است؟

اگر بدن شما در شرایط سالم و آماده‌ای قرار داشته باشد، به‌راحتی از پس تریل رانینگ بر می‌آیید. بنابراین، با کمی تمرین هر کسی می‌تواند دویدن در طبیعت را به‌عنوان ورزشی مفید انجام داده و سلامتی خود را بهبود ببخشد. تنها چیزی که در وهله اول برای شروع تریل رانینگ به آن نیاز دارید، بهره‌مندی از شرایط فیزیکی مساعد است. سپس لازم است که سطح آمادگی جسمانی خود را با کمک تمرینات قدرتی یا حرکات کششی بالا ببرید تا هنگام دویدن در مسیرهای مختلف با مشکل مواجه نشوید.

اسکای رانینگ چیست؟
اسکای رانینگ چیست؟

اسکای رانینگ (Sky Running) چیست؟

اسکای رانینگ که از آن به دویدن کوهستانی نیز یاد می‌شود، نوع حرفه ای تریل رانینگ است که در مسیرهایی در ارتفاع بالای 6600 فوت (2000 متر) انجام میشود که زمین دارای شیبی بسیار تند در حدود 30 درجه است اطلاق میشود.

به دوندگان ورزش اسکای رانینگ اسکای رانر میگویند.همچنین مشهورترین دونده اسکای رانر در جهان کیلیان جورنت است که در بسیاری از کوه‌های جهان رکورد زده است.

تاریخچه تریل رانینگ
تاریخچه تریل رانینگ

تاریخچه اسکای رانینگ

بیایید ببینیم که اسکای رانینگ چگونه به آنچه که امروز میبینیم تبدیل شده است و چگونه می توان وارد این ورزش هیجان انگیز شد. مارینو جاکومتی، کوهنورد ایتالیایی، اسکای رانینگ را به همراه هم نوردانش مفهوم سازی کرد و آن ها در اوایل دهه 1990 شروع به پیشروی در مسابقات اسکای رانینگ کردند. آن مسابقات اولیه در Monte Rosa و Mont Blanc برگزار شد.

در سال 1993، شرکت پوشاک ورزشی فیلا از این ورزش حمایت کرد و این امر باعث شد تا زمانی که مسابقات برای رسیدن به آتشفشان های مکزیک، کوه کنیا، هیمالیا و کوه های آلپ شروع شود. ورزش اسکای رانینگ به ارتفاعات جدیدتری دست یافت به صورتی که در سال 1995، مارینو جاکومتی فدراسیون ورزش در ارتفاع (FSA) را به منظور توسعه بیشتر و اداره این ورزش همیشه در حال رشد تأسیس کرد.

سپس در سال 2008، FSA فدراسیون بین المللی اسکای رانینگ (IFS) را به وجود آورد که بدنه حاکم فعلی اسکای رانینگ و سایر ورزش ها و فعالیت های مرتبط است.

تفاوت تریل رانینگ و اسکای رانینگ
تفاوت تریل رانینگ و اسکای رانینگ

 تفاوت تریل رانینگ و اسکای رانینگ چیست؟

پس از شناخت ورزش تریل رانینگ و اسکای رانینگ ، شاید برایتان جالب باشد که بدانید تفاوت این ورزش با اسکای رانینگ چیست؟ تریل رانینگ و اسکای رانینگ را به‌عنوان دو ورزش مستقل از یکدیگر می‌شناسند؛ در ادامه به‌بررسی تفاوت‌ ‌های کلیدی این دو ورزش باهم می‌پردازیم.

  • تریل رانینگ اغلب در مسیرهایی انجام می‌شود که نسبتا هموار هستند و دوندگان بدون مشکل راه خود را پیدا می‌کنند. مسیرها اغلب ماسه‌ای یا مسطح بوده که علاوه بر دویدن برای پیمایش سبک نیز مناسب هستند. اما مسیر اسکای رانینگ اغلب کوهستانی بوده و هموار نیست. دویدن بر روی همچنین سطوحی کمی دشوار است و مهارت ویژه‌ای را می‌طلبد. برای انجام اسکای رانینگ باید پای‌های قوی داشته باشید.
  • یکی دیگر از تفاوت‌های تریل رانینگ و اسکای رانینگ به مسافت آن‌ها برمی‌گردد. معمولا مسافتی که دوندگان در مسابقات تریل رانینگ باید بپیمایند، بین ۲۰۰ تا 5000 مایل بوده و بسته به مسافت ممکن است چند روز طول بکشد. اما مسابقات اسکای رانینگ طولانی‌تر است و دوندگان باید ۸ الی ۱۴ کیلومتر را بپیمایند. البته که مسابقاتی هستند که ۱۵ دقیقه در کوهستان انجام می‌شود.
  • یکی دیگر از تقاوت‌های تریل رانینگ و اسکای رانینگ به تجهیزات موردنیاز مربوط می‌شود. از آن‌جایی که تریل رانینگ در مسافت‌های کوتاه صورت می‌گیرد، به لوازم زیادی نیاز نخواهید داشت. اما در مسابقات اسکای رانینگ دوندگان به تجهیزاتی اساسی احتیاج خواهند داشت که موظف به حمل آن نیستند و سایر افراد برای حمل آن کمک می‌کنند.
  • برخی از این تجهیزات شامل دستکش فنی، کرامپون، باتوم و سایر تجهیزات کمکی است.
تمرین های تریل رانینگ
تمرین های تریل رانینگ

نکات مهم هنگام انجام تمرین های تریل رانینگ

هنگام دویدن در طبیعت باید به چند نکته مهم توجه داشته باشید تا دچار مشکل نشوید.

  1. استفاده از کفش مخصوص تریل رانینگ بسیار مهم است. اگر کفش مناسبی نداشته باشید در مسیر ممکن است پای شما آسیب ببیند و صدمه‌ای جدی به آن وارد شود. در واقع، کفش‌های مناسب تریل رانینگ باید از لژ خاصی برخوردار باشد تا شما را هنگام دویدن در مسیرهای شیب‌دار یا بارانی به‌خوبی همراهی کند.
  1. فراموش نکنید که اگر به‌تازگی دویدن در طبیعت را شروع کرده‌اید، بهتر است ورزش خود را در مدت زمانی کوتاه انجام دهید تا بدنتان کم کم به تریل رانینگ عادت کند. پس از تمرین، می‌تواند هر بار زمان دویدن خود را افزایش دهید.
  1. به هیچ وجه نباید نگران سرعت دویدنتان باشید. زیرا که تریل رانینگ با دویدن معمولی متفاوت است و سطوح ناهموار سرعت دویدن شما را نسبت به آسفالت کاهش می‌دهند.
  1. جالب است بدانید که می‌توانید در صورت علاقه در مسابقات تریل رانینگ نیز شرکت کرده و حرفه‌ای آن را دنبال کنید. البته باید برای شرکت در مسابقات آموزش‌های لازم را ببینید تا از آمادگی ذهنی، بدنی و تکنیک‌های خاص دویدن در مسافت‌های طولانی برخوردار شوید.
راهنمای جامع انتخاب کفش تریل رانینگ
راهنمای جامع انتخاب کفش تریل رانینگ

راهنمای جامع انتخاب و خرید کفش مناسب تریل رانینگ

همانطور که گفته شد برای دویدن در طبیعت بدون شک به کفشی مناسب نیاز دارید که در این بخش قصد داریم به شما کمک کنیم تا انتخابی مطلوب داشته باشید.

قبل از خرید کفش تریل رانینگ باید مشخص کنید که قرار است روی چه سطحی بدوید. اگر قصد دارید که روی سطوحی نرم مانند پیست شن بدوید، کفش‌های رانینگ جاده‌ای بهترین گزینه برای شما محسوب می‌شود. اما اگر مسیرهای ناهموار چون مسیرهای گل‌ آلود، مرطوب یا پر از سنگ را مورد هدف قرار داده‌اید باید به‌سراغ کفش‌های تریل رانینگ بروید و دویدن در طبیعت را آغاز کنید.

  • شاید برایتان جالب باشد که بدانید بهتر است کفش هایی که ضدآب نیستند را مدنظر قرار دهید زیرا برای دویدن در طبیعت مناسب تر هستند. کفش های ضدآب بیشتر برای کوه‌پیمایی مورداستفاده قرار می گیرد. کفش های ضدآب از آن جهت مناسب نیستند که هنگام دویدن پا به‌دلیل تعریق زیاد در این نوع کفش ‌ها ممکن است برای بعضی افراد خوشایند نباشد. بنابراین اگر مسیری برفی پیش رو دارید، یا از مسیرهای رودخانه ای عبور میکنید کفش‌های ضدآب برای دویدن می‌توانند گزینه‌ای مناسبتری به‌شمار بیایند.
  • وجود عاج یا لژ در کفش‌های تریل رانینگ لازم است زیرا که برای دویدن در مسیرهای ناهموار و سنگی کفش‌های عاج دار عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهند. اگر مسیر دویدن شما بسیار سخت و سنگی است باید به‌سراغ کفش‌هایی با عاج کمتر بروید و در صورت دویدن در مسیرهای نرم و خاکی، کفش هایی با عاج خشن برای شما بهتر است.کفش های برند و اورجینال مناسب طبیعت گردی و تریل رانینگ عموما از زیره های با اصطکاک بالا استفاده میکنند. برخی از برندهای زیره معروف در کفش های تریل رانینگ که برای کوهنوردان آشنا هستند عبارتند از زیره ویبرام Vibram)) ، کانتینتال (Continental) ، میشلن (michelin) و کانتاگریپ سالومون (Contagrip)
  • سختی زیره کفش نیز از جمله نکاتی است که باید قبل از خرید به آن توجه داشته باشید. اگر سرعت دو شما زیاد است، باید کفش‌هایی را انتخالب کنید که فنری مانند هستند و در صورتی که سرعت دویدن برایتان فاقد اهمیت است، بهتر است کفش‌هایی با زیره سخت و محکم را برگزینید.

معروف ترین مدل های کفش تریل رانینگ کدامند؟

دویدن در طبیعت یکی از ساده‌ترین ورزش‌هایی است که به تجهیزات بسیار کمی احتیاج دارد. یکی از مهمترین لوازم برای تریل رانینگ کفش مناسب است. در این بخش بهترین کفش هایی که برای دویدن در طبیعت مناسب هستند را به شما معرفی می‌کنیم:

  1. کفش سالومون اسپیدکراس 5

کفش سالومون اسپیدکراس Salomon speedcross 5 دارای فناوری GORETEX بوده که در برابر آب و باد مقاوم است و با بهره‌مندی از کفی Ortholite باعث بهبود گردش جریان خون در کف پا می‌شود.

برخی از ویژگی‌های اسپیدکراس 5:

  • کفی آنتی باکتریال و طبی
  • زیره مقاوم در برابر ساییدگی
  • این محصول در دو نسخه ضدآب و معمولی تولید میشود.
  • دارای ضربه‌گیری قوی برای جلوگیری از آسیب دیدن کمر و پا
  1. کفش سالومون اسپیدکراس 6 Salomon Speedcross

کفش Salomon speedcross 6 بیشتر برای  مسیرهای پیاده‌روی مناسب است. اما در مسیرهای برفی نیز می‌تواند عملکرد خوبی را از خود نشان دهد.

برخی از ویژگی‌های این کفش عبارتند از:

  • دارای قطری متوسط
  • بهترین کفش برای مسیرهای نرم
  1. کفش هوکا اسپیدگوت 5 Hoka Speed Goat

کفش Hoka speedgoat 5 یکی از بهترین کفش‌های تریل رانینگ به‌شمار می‌آید که شما را در مسیرهای طولانی همراهی می‌کند.

این کفش با جذب ضربات هنگام دویدن، از پای شما محافظت می‌کند تا آسیبی نبیند.

برخی از ویژگی‌های هوکا اسپیدگوت 5:

  • احساس راحتی فوق‌العاده
  • زیره با لژ بلند برای جذب شوک های وارده از سطح زمین
  • محافظت از پا در مسیرهای طولانی

   4. آن رانینگ کلود ونچر On cloudventure

کفش آن رانینگ On cloudventure دارای وزنی مطلوب بوده که ضمن بهره‌مندی از بالشتکی نرم بهترین همراه برای پیمودن مسیرهای چالش برانگیز است.

زیره این برند از شلنگ توخالی الهام گرفته شده

برخی از ویژگی‌های کفش تریل رانینگ آن رانینگ کلود ونچر:

  • دارای ثبات و پایداری مناسب
  • امکان کنترل در شیب‌دارترین مسیرها به کمک آن
  • دارای زیره Missiongrip که موجب به‌وجود آوردن تعادلی مناسب در تمامی سطوح میشود.

    5. کفش سالومون سنس راید 4 Salomon Sense ride

کفش Salomon sense ride 4 یکی از جدیدترین کفش‌های برند سالومون بوده که طراحی فوق‌العاده و بی‌نظیری را برای دوندگان به‌ارمغان آورده است.

سالومون سنس راید 4
سالومون سنس راید 4

این کفش با داشتن رنگ‌بندی‌های زیبا و متنوع بهترین همراه برای طبیعت‌گردی و تریل رانینگ محسوب می‌شود.

برخی از ویژگی‌های کفش سالومون سنس راید 4:

  • احساس راحتی فوق‌العاده
  • قیمت مناسب تر نسبت به سایر مدل ها
  • جذب شوک های وارده از سطح زمین
  • کاهش چشمگیر خستگی عضلات

      6. کفش لسپورتیوا الترا رپتور La sportiva Ultra Raptor ll

این کفش بسیار مقاوم بوده و برای دویدن در طبیعت خصوصا در مسیرهای کوهستانی مناسب است. کفش الترا رپتور مجهز به توری هوای قابل تنفس با نوار تقویت کننده میکروفایبر با پوشش ضد سایش دارد.

لااسپورتیوا الترا رپتور 2
لااسپورتیوا الترا رپتور 2

برخی از ویژگی‌های کفش لسپورتیوا الترا رپتور 2 :

  • وزن یک لنگه : 355 گرم
  • روی از جنس توری با نوار تقویت کننده میکروفایبر
  • پلتفرم مقاومتی سراسر رویه کفش برای استحکام بیشتر
  • آستر از مش + چرمPU برای سهولت پوشیدن و پایداری بیشتر پاشنه پا
  • مجهز به کفی داخلی از برندOrtholite با فناوری هیبریدی
  • مجهز به فناوری EVA در زیره میانی
  • محافظ پنجه لاستیکی ضد ضربه یکپارچه
  • دارای ضربه‌گیرهای بسیار قوی
  • دارای کشش عالی در مسیرهای سنگی

      7. هوکا زینال Hoka zinal

با هوکا زینال در مسیرهای ناهموار پرواز کنید. این شعار برند هوکا برای این مدل است ، این کتانی برای دو تریل در مسیرهای کوتاه مناسب است.

هوکا زینال
هوکا زینال

ترکیبی عالی از سرعت و چابکی را به شما ارائه می دهد. ساخته شده از نخ بازیافتی و طراحی زیبا با رویه شبکه ای. هوکا زینال با دارا بودن زیره میانی با چگالی دوگانه PROFLY™ هوکا با فوم فوق سبک در بالا و EVA لاستیکی در پایین، زیره Vibram® Megagrip با ساختار Litebase برای حداکثر کشش و کاهش وزن طراحی شده.

برخی از ویژگی های هوکا زینال :

  • بسیار سبک و سریع
  • محافظت کامل از پا
  • مناسب مسابقات دو
  • رویه از پارچه مِش شبکه ای
  • مجهز به تو کَپ (ضربه گیر انگشتان)
  • مجهز به زیره ویبرام از نوع Megagrip با فناوری Litebase
  • گریپ های زیره 4 میلیمتری

      8. آن رانینگ کلود الترا On cloudultra

کفش آن رانینگ On cloudultra کفشی منحصر‌به‌فرد برای دویدن در طبیعت به‌شمار می‌آید که کمترین فشار را هنگام ورزش به پا وارد می‌کند. با کلودالترا بدون توجه به مسافت بدوید.

آن رانینگ کلودالترا
آن رانینگ کلودالترا

برخی از ویژگی‌های آن رانینگ کلودالترا:

  • وزن : 245 گرم
  • ارتفاع لژ : 10 میلی متر
  • خوش ساخت
  • دارای ظاهری عالی
  • بسیار محکم و مقاوم
  • کاهش حداکثری فشار به پا
  • مناسب استفاده در انواع سطوح

نوشته های مشابه

3 دیدگاه

  1. یکی از بهترین فروشگاه ها تو زمینه کفش های تریل رانینگ هستین سالهاست که از محصولاتتون استفاده میکنم و راضیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا